نامه 70 نماینده علیه زنگنه

به گزارش تسنیم 72 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به سران قوا انتقادات جدی نسبت به عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح کردند. نمایندگان در این نامه تاکید کرده‌‌اند که زنگنه نه‎ تنها اهتمام عملی برای مقابله با تحریم‎ها ازخود بروز نداده بلکه تقریبا همه روزنه‎های موجود جهت بی‎اثر کردن تحریم‎ها را خواسته یا ناخواسته مسدود کرده است. همچنین خواستار شدند با اصلاح مدیریت وزارت نفت، تصمیمی عاجل جهت تامین منافع ملت و افزایش توان مقابله با تحریم‎های آمریکا اتخاذ شود.

    


دوشنبه، جلسه رأی اعتماد به نمکی

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه رأی اعتماد مجلس به سعید نمکی که قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود، گفت: با رایزنی‌هایی که با دولت انجام شده است مقرر شد تا جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، روز دوشنبه هفته آینده (15 بهمن) در صحن علنی پارلمان برگزار شود. وی ادامه داد: در این جلسه احتمالا حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برای دفاع از وزیر پیشنهادی به مجلس بیاید.

    


حق مشاوره سه میلیارد تومانی!

پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت نهم و رئیس هیأت مدیره بانک سرمایه و عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که آبان‌ماه به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده بود، روز گذشته در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش به ریاست قاضی مسعودی، درباره واریز سه میلیارد تومان به حساب همسرش گفت: یک شرکت کره‌ای مطالباتی از دولت داشت که من مشاوره پروژه‌ای به آنها دادم و وقتی مشخص شد می‌توانند مطالباتشان را وصول کنند بعد در حساب‌های بانکی دیگر رفت و من گفتم اینها را در بانک سرمایه بگذارید. سه میلیارد تومانی که حسابم بود، حق مشاوره من بود.

    


روزانه 40 تا 50 هزار حمله سایبری علیه کشور

رئیس سازمان پدافندغیر عامل کشور اعلام کرد که روزانه حدود 40 تا 50 هزار به ایرنا گفت: بسیاری از این حملات آنقدر جدی نیستند، به نحوی که حتی آنها را حس هم نمی‌کنیم و بخش اعظمی از آنها را سیستم‌های امنیتی دستگاه‌ها خنثی می‌کنند.  وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل روی حملات سایبری با اهمیت بالا متمرکز می‌شود، گفت: در یک سال گذشته حملات سایبری با سطح اهمیت بالا همچون «استاکس نت» و «دوکو» در زمینه زیر ساخت‌های کشور رخ نداده است. 

    


پیام ائمه جمعه درباره رفع فیلتر تلگرام را دریافت کردیم، اما...

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به خبرآنلاین گفت: پیام برخی ائمه‌ جمعه برای رفع فیلتر تلگرام را دریافت کردیم اما دستگاه قضا همچنان بر سر نظر خود باقی است و ما تغییری در عقیده‌ دستگاه قضایی نسبت به این مسئله نمی‌بینیم. دستگاه قضا به عنوان سیاست‌گذار این عرصه همچنان بر سر نظر خود باقی و معتقد است هنوز دلایلی که برای این تصمیم گرفته شده، زائل نشده است که بخواهند آن را برگردانند.

    


اروپا قصد اجرای  SPV  را ندارد

میرقاسم مومنی، کارشناس مسائل بین‌الملل به مهر گفت: اروپایی‌ها توان و پتانسیل لازم جهت عملیاتی کردن SPV برای تداوم همکاری‌های تجاری با ایران را ندارند؛ نه توان و نه قصد انجام این کار دارند. به نظر می‌آید آنها می‌خواهند با منحرف کردن افکار عمومی به مسئله موشکی و یا حقوق بشر ایران از انجام تعهدات خود در قالب برجام سرباز زنند. به اعتقاد من کشورهای اروپایی در کنفرانس ورشو شرکت خواهند کرد اما اینکه در چه سطحی، باید منتظر ماند و دید.

    


پیکر دبیرکل موتلفه پنجشنبه تشییع می‌شود 

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح دیروز (سه‌شنبه) به علت ایست قلبی درگذشت. وی پس از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بود. روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:«مراسم تشییع آن فقید سعید، پنجشنبه (11 بهمن) ساعت 8:30 صبح از مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین برگزار می‌شود.»