دریادار ایرانی درباره توقیف نفتکش آمریکایی توسط ایران گفت: محتوای این نفتکش برای کشور ما و مردم ما است. آمریکایی‌ها در شرایط و حرکتی ناجوانمردانه نفت ما را دزدیدند اما ما به طور پنهانی کار نمی‌کنیم و حق مردم را با اقتدار پس می‌گیریم.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی درباره توقیف نفتکش آمریکایی، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب «دوران بزن در رو تمام شده است»، در این قضیه نیز حقی از مردم کشور ضایع شده بود، آنها با روش‌های غیراخلاقی و خارج از عرف بین‌الملل و قلدری دزدی کرده بودند لذا باید این حق پس گرفته می‌شد به همین جهت برابر با عرف و قانون بین‌الملل عمل کردیم و آنچه را که گرفته بودند، پس گرفتیم.

دریادار ایرانی تاکید کرد: اگر به حق مردم ما دست اندازی شود به قطع پاسخ داده می‌شود.

وی درباره اعزام ناوگروه جدید نیروی دریایی ارتش گفت: اخیرا ناوگروه ۹۶ اعزام شده و ناوگروه ۹۷ هم به زودی به ماموریت اعزام می‌شود.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره هدف از اعزام ناوگروه گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشورها، اعلام آمادگی برای مراودات چند جانبه با کشورهای مختلف و تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است.

 وی درباره حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ گفت: اعزام ناوشکن البرز به دریای سرخ در راستای ماموریت‌های دایمی نیروی دریایی ارتش و اسکورت شناورهای نفت‌کش جمهوری اسلامی ایران است. از طرف دیگر برقراری امنیت دریانوردان در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ است. لذا این اعزام ارتباطی به وضعیت منطقه ندارد چرا که از نظر ما منطقه وضعیت پیچیده‌ای ندارد.

 وی درباره ورود ناوهواپیمابر آمریکا در دریای سرخ گفت: ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان حضور داشت که از آن خارج شد و رفت و در دریای سرخ حضور پیدا کرده که از آنجا هم خارج خواهد شد. در واقع ناوهواپیمابری به منطقه اضافه نشده است ناوی بوده که در منطقه گشت می زده و به نظر می آید که مدت ماموریت آن تمام شده و باید به کشورش برگردد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ماموریت همیشگی آنها طبق معمول حمله به مردم بی‌گناه است که این کار را انجام دادند که مردم بی‌گناه یمن را مورد هجمه قرار دادند و قطعا منطقه را ترک می‌کنند.

 وی درباره حضور ناوگروه پاکستان در کشورمان گفت: یکی از ماموریت‌های مهم نیروی راهبردی دریایی ارتش حوزه دفاعی و دیپلماسی دفاعی و دریایی است. ما با کشورهای منطقه یک مراودات دوجانبه و بعضا چند جانبه به طور برنامه‌ریزی شده داریم که یکی از این حوزه‌ها دید و بازدید و انجام تمرینات دریایی مشترک در راستای اهداف دو کشور است که عمده آن بحت تامین امنیت اقتصادی منطقه است.

 دریادار ایرانی گفت: نیروی دریایی ارتش ناوگروهی را به پاکستان اعزام کردیم و بازدیدی از نیروی دریایی این کشور داشتیم در پاسخ به این بازدید ناوگروه آنها به ایران آمد و در بندرعباس بازدیدی داشتند که در پایان تمرین مشترکی برگزار کردیم که البته این روند ادامه دارد.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که با همه کشورها این روند وجود دارد، گفت: در نشست فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند، مسئولیت دو کمیته آن به طور مشترک با ایران و هند است که یکی از آن کمیته‌ها امنیت دریایی است.