احتمال اجرای طرح جریمه ریالی سربازی

غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در لایحه بودجه سال آینده گفت: این موضوع در لایحه نیامده است ولی نمایندگان پیشنهاد دادند سال آینده نیز لحاظ شود. با این حال این مساله منوط به مذاکره با ستادکل نیروهای مسلح شد و حدس می زنم که اگر منابع صرف خود نیروهای مسلح شود، احتمال موافقت با آن افزایش می‌یابد. اگر این موضوع در مجلس مطرح شود، رأی می‌آورد، اما برای اینکه جوانان دچار مشکل نشوند، ابتدا با ستادکل نیروهای مسلح هماهنگ خواهیم کرد و سپس اقدام می‌کنیم.

    


دفاع ابطحی از موسوی خوئینی‌ها

محمدعلی ابطحی با اشاره به مصاحبه اخیر آیت‌الله موسوی خویینی‌ها برای مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، در روزنامه اعتماد نوشت: این مصاحبه از نگاه تاریخی و جدای از مساله آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نکات مهمی اشاره کرده و بر بخش‌هایی از نقاط تاریک تاریخ ایران نور تابانده بود که جز آیت‌الله خویینی، کسی به آن اشاره نکرده بود. نگاه آیت‌الله خویینی صرفا تاریخی بود؛ نه مداحی بود و نه تخریب. برای پرسش‌های تاریخی باید جواب تاریخی داد. اما در این چند روزه به جای پاسخگویی تاریخی به آیت‌الله خویینی مصاحبه‌های سیاسی فراوانی تولید شده است که عمدتا پاسخ‌ها سیاسی و مصلت‌جویانه است.

    


هشدار دستیار ویژه لاریجانی درباره هاشمی

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی در آمریکا نوشت: «بازی سیاسی بازداشت مرضیه هاشمی را آمریکا شروع کرد، اگر این خبرنگار پرس تی وی فورا آزاد نشود، پایان این بازی بدست آمریکا نخواهد بود.» بنا به اعلام منابع خبری مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی که هفته گذشته برای بازدید از خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود، توسط دولت این کشور بازداشت شده است.

    


حوزه در بدترین شرایط اقتصادی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در جلسه همایش مدیران و معاونان تبلیغ مدارس علمیه گفت: حوزه از نظر اقتصادی در بدترین شرایط خود قرار دارد، بودجه حوزه‌های علمیه به یک‌سوم کاهش پیداکرده است. مدیران و اندیشمندان حوزوی باید نخبگان تبلیغی حوزه را کشف و در مسیر پرورش استعدادهای آن برآیند. بعد اجتماعی و تبلیغی حوزه باید هر بیشتر تقویت و توسعه پیدا کند، حوزه نجف پس از کنار گذاشتن بعد اجتماعی خودرو به افول رفته است. 

    


آخرین وضعیت درمانی آیت‌الله مومن

یکی از اعضای دفتر آیت‌الله مؤمن، عضو فقهای شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت درمانی وی به تسنیم گفت: «آیت‌الله مؤمن در کما نیست و در بی‌هوشی هستند. وضعیت ایشان پایدار و تحت کنترل پزشکان است و امیدواریم هرچه زودتر وضعیت ایشان بهبود پیدا کند. پزشکان می‌گویند زمان نیاز دارد تا مشخص شود وضعیت ایشان چطور می‌شود و ما هم منتظر‌یم ولی تاکنون تغییر خاص و مشهودی در حالات ایشان اتفاق نیفتاده است.» وی اول دی ماه به علت عارضه مغزی در یکی از بیمارستان‌های قم، بستری و پس از چند روز به تهران منتقل و در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

    


امام جمعه اسالم خواستار رفع فیلتر تلگرام شد

حجت الاسلام محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم در خطبه‌های نماز جمعه دیروز گفت: فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی سبب خروج بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام‌رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است. تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند. دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند. به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را نهادینه کنیم. وقتی نتوانسته‌ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم نباید آن را فیلترمی‌کردیم.