یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بپذیریم ابزار دموکراسی را در کشور نداریم. انتخابات و انتخاب شدن قبل از آن ابزاری دارد. اولین ابزار آن احزابی است که برنامه و استراتژی دارند تا بتوانند در رقابتی پیروز شوند اما متاسفانه در کشور ما این ابزار را نداریم.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا مصری در اجلاس  سراسری حزب موتلفه اسلامی گفت: بپذیریم ابزار دموکراسی را در کشور نداریم. انتخابات و انتخاب شدن قبل از آن ابزاری دارد. اولین ابزار آن احزابی است که برنامه دارند، استراتژی دارند تا بتوانند در رقابتی پیروز شوند اما متاسفانه در کشور ما این ابزار را نداریم. لذا انتخابات را مردم باید تعیین کنند. اگر مردمی به کسی علاقه داشته باشند، رای  می‌دهند اگر نداشته باشند و حتی اگر نخبه باشد رای نخواهند داد. نیروی انسانی اگر وارد شد بر مبنای آن ایدئووژی وارد می‌شود آیا امروز نیرویی وجود دارد که مسائل اجرایی را انجام دهد؟

وی با بیان اینکه امروز دو هدف داریم که می‌توانیم به شکل مستقل حضور داشته باشیم و کرسی‌ها را کسب کنیم، گفت: اگر توانایی تشکیل فراکسیون اکثریت را داشته باشیم می‌توانیم برنامه‌ها را پیش ببریم و اگر اقلیت باشیم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا با گروه‌های دیگر ائتلاف کنیم و برنامه‌های آن را اجرایی کنیم. حالا لیستی وارد مجلس شده هنوز یک هفته از آغاز مجلس نگذشته دعواهای داخلی شروع شده و شروع به زدن همدیگر می‌کنند اما این کار به این شکل پیش نمی‌رود. من شخصا به استقلال اعتقاد دارم حتی اگر یک نفر باشد.

این نماینده افزود: ما وقتی وارد انتخابات می‌شویم و از هیچ چیز خبر نداریم و تکلیفی رای می‌دهیم، روندی که در مجلس اتفاق می‌افتد روند نامناسبی است. مملکت از زیادی قانون دارد خفه می‌شود وزیر اگر ده سال قانون بخواند باز هم کم می‌آورد اینقدر قانون نوشته شده است. در اروپا نسبت ۲ به ۱ و در آفریقا نسبت ۱ به ۱ است یعنی تا قانونی حذف نشود، قانون دیگری اضافه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم مشکل فقرا را حل کنیم برای افزایش مستمری ضعیف‌ترین قشر جامعه بیش از صد بار از طریق سازمان برنامه و‌ بودجه پیگیری کردیم اما در نهایت ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد مجبور شدیم از طریق رئیس‌جمهور پیگیر شویم حالا در اخبار می‌شنویم که برای تخصیص یارانه ۱۲۰ هزار تومانی، دهک ۶ و ۷ هم اضافه شده است. حالا این موضوع کجا در قانون آمده است؟ هیچ جا. میل به اجرای قانون از بین رفته است و سلیقه‌ای عمل می‌شود و‌ امیدواریم مجلسی بر سر کار بیاید که چهار روز در هفته مشغول محدود کردن قوانین باشد و یک روز در هفته هم مشغول تنظیم قانون جدید باشد.