فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز درباره رویارویی ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف به «توسعه ایرانی» گفت: اینکه در مقطع مملو از بحران فعلی روسای دولت و مجلس با بی‌توجهی به منافع ملی، مصالح جریانی و سیاسی را اولویت ‌می‌دانند و به جای تلاش برای خدمتگزاری، وارد تقابل‌های بی‌ثمر ‌می‌شوند، موید این است که شایسته‌سالاری به محاق رفته و کار به دست افرادی افتاده است که مسائل مهم را رها کرده و به رقابت‌های جناحی ‌می‌پردازند.

احمد حکیمی‌پور افزود: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم محصول انتخاباتی با کمترین میزان مشارکت ممکن بوده‌اند و به همین دلیل توقع تشخیص مصلحت و در نتیجه کارآمدی نمی‌تواند منطقی باشد. یعنی همان روزهایی که در اسفند 98 و خرداد 1400 انتخابات به گونه‌ای برگزار شد که فقط نمایندگان یک طیف مشخص کاندیدا داشته باشند، قابل حدس بود روزی برسد که منافع ملی در اولویت چندم قرار بگیرد و در سالی که رهبری مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند، مدعیان سرسخت انقلابیگری نتوانند حتی قد‌می‌کوچک در راستای کاهش آلام جامعه بردارند.

نماینده ادوار مجلس افزود: با نگاهی به نظام مدیریتی امروز، باید اذعان داشت که اختلافات ریشه در یکدستی نظام دارد. اصولگراها بعد از انتخابات سرد خرداد 1400 مسرور از این بودند که با «یکدست سازی» قرار است همه مشکلات رفع شوند و همه چیز روی روال بیافتد. اما در حالی‌که دولت فقط نیمی ‌از دوره‌اش را سپری کرده است، گرانی بیداد ‌می‌کند و شغل داشتن رویا شده و وضعیت مسکن هم که اظهرمن‌الشمس است. البته برای مسببان این شرایط مهم نیست مردم در چه موقعیتی قرار دارند و به همین دلیل ضرورتی برای پاسخگویی نمی‌بینند.

حکیمی‌پور در پایان گفت: آقایان رئیسی و قالیباف باید بدانند، به عنوان مسئولان اصلی دولت و مجلس باید در قبال کاستی‌ها و فشارها جوابگوی افکار عمو‌می ‌باشند. به همین دلیل باید مباحث سیاسی و جناحی را کنار گذاشته و تمام تلاش‌شان را برای رهایی مردم از گرفتاری‌های عدیده فعلی به کار بگیرند.