عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حرف و حدیث‌هایی که درباره تقابل رؤسای قوای مجریه و مقننه مطرح ‌می‌شود، در گفت‌وگو با «توسعه ایرانی» تصریح: کشور شرایط دشواری دارد و بر همین اساس همه دستگاه‌ها، به ویژه دولت و مجلس نباید به چیزی جز پیدا کردن راهکار برای برون‌رفت از شرایط دشوار فکر کنند. به ویژه اینکه نظام انتخابات مجلس را پیش رو دارد که به همین دلیل لازم است، با کاهش مشکلات مردم را به این ذهنیت برسانیم که با آرای خود ‌می‌توانند مقدمات فضایی که به پیشرفت منجر می‌شود را فراهم کنند.

حسین ابراهیمی ‌گفت: اینکه بین اعضای دولت و مجلس اختلاف نظر باشد، پدیده‌ای عادی است، به هرحال وقتی دو قوه قرار است برای اداره مطلوب کشور همسویی داشته باشند، تشتت رای عجیب به نظر نمی‌رسد. اما اینکه اخبار حاکی از رویارویی رئیس‌جمهوری و ریاست مجلس است، قطعاً ‌می‌تواند هزینه‌هایی سنگین را به نظام اجرایی کشور تحمیل کند. البته برای من اختلاف قالیباف و رئیسی محرز نشده و انشاءالله سوءبرداشت است. اما اگر مساًله‌ای باشد، باید در اسرع وقت به نحوی مدیریت شود تا در اوضاع خطیر فعلی تاًثیر منفی نگذارد. 

فعال سیاسی اصولگرا افزود: در واقع مجلسی که به کابینه رای اعتماد داده است، در صورتی ‌می‌تواند نظارتی دقیق بر عملکرد دولت داشته باشد که این نظارت فقط بر اساس واقع‌بینی و مصالح ملی باشد. یعنی اگر قرار باشد، تقابل احتمالی در فعالیت نظارتی بهارستان نقش داشته باشد، نمی‌توان از خروجی کار توقعی داشت.

ابراهیمی‌ در پایان گفت: هم قالیباف و هم رئیسی علاوه بر اینکه روسای مجلس و دولت هستند، از نیروهای برجسته نظام نیز به‌شمار می‌آیند و بدون شک در رفتارشان این را در نظر خواهند گرفت که کشور در چه مقطع حساسی است و مردم چه شرایطی را تجربه ‌می‌کنند. به همین دلیل توصیه جدی من چیزی جز این نمی‌تواند باشد که همه باید با پایان دادن به اختلاف‌های احتمالی، فکر و ذکرشان کاهش مشکلات و در نتیجه افزایش رضایتمندی مردم باشد.