واکنش شمخانی به اجلاس  ضدایرانی در لهستان

دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم ختم والده فرمانده کل ارتش و در جمع خبرنگاران، در واکنش به برگزاری اجلاسی ضد ایرانی در لهستان که روز گذشته توسط وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا مطرح شد، گفت: تبدیل «تحریم با حداکثر فشار» به «سمینار و کنگره» به معنای باختن قافیه است؛ چراکه آدمی که می‌گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به سمینار و کنگره می‌رسد مفهومش این است که قافیه را باخته است.

    


کلیدواژه «فتنه 98» برای انتخابات ساخته شده

پروانه مافی، عضو فراکسیون امید به ایسنا گفت: هیچ فتنه‌ای در راه نخواهد بود و تنها از کلیدواژه فتنه 98 برای انتخابات سال آینده استفاده می‌شود. ما نمایندگان عضو فراکسیون امید هیچ موضوعی درباره فتنه آینده ندیده‌ایم و تنها کلیدواژه فتنه را از دیگران یعنی گروه‌های رقیب شنیده‌ایم. به همین دلیل به نظر می‌رسد که استفاده از این کلمات برای اهداف سیاسی به خصوص انتخابات سال آینده است تا ذهن مردم را مشوش کرده و القا کند که فتنه و مشکل بزرگی در راه است و یک جور ترس و اضطراب در بین مردم ایجاد کند.

    


روایت علی مطهری از دیدار با اسماعیل بخشی

علی مطهری، نایب رئیس مجلس درباره دیدار اسماعیل بخشی گفت: ایشان می‌گفت که ابتدای بازداشت که ما را به ستاد خبری وزارت اطلاعات بردند، دو ساعت آنجا بودیم و بعد از شوش ما را به اهواز انتقال دادند. ایشان می‌گفت در این دو جا یعنی در ستاد خبری در شوش و در فاصله مسیر انتقال بنده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به نوعی شکنجه کردند.اما مسئولان وزارت اطلاعات گفتند ماجرا به این صورت که عنوان شده نبوده، بلکه خود ایشان درگیر شده با مأموران و به زد و خورد پرداخته و آنها هم مجبور به واکنش شده‌اند. 

    


واعظی عامل شکاف دولت و اصلاح‌طلبان است

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره موضع‌گیری‌های اخیر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری نسبت به اصلاح‌طلبان گفت: برخی نزدیکان آقای روحانی، فضایی را ایجاد کردند که انگار نه انگار پیروزی‌های آقای رئیس جمهور ربطی به اصلاح‌طلبان دارد و طوری برخورد می‌کنند که انگار اصلاح طلبان هیچ تاثیری در پیروزی آنها نداشته‌اند. متاسفانه مسئول دفتر رئیس جمهور با بیان سخنانی باعث این شکاف شد در حالی که بین شخص رئیس جمهور و اصلاح طلبان مسئله‌ای با این شدت وجود ندارد.

    


حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی تا روز آخر

مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش سابق و رئیس ستاد انتخاباتی سال 96 روحانی در تهران به ایسنا گفت: تا جایی که من از مجموعه اصلاح‌طلبان برآورد کردم طیف غالب به معنی اکثریت قوی، نه اکثریت ضعیف، بر این باورند که باید دولت را تا روز آخر حمایت کرد و هر کاری از ما ساخته است برای کمک به دولت باید انجام دهیم و بنابراین عبور از آقای روحانی در این شرایط به هیچ وجه به مصلحت کشور دانسته نمی‌شود.

    


منشا بوی بد تهران مشخص شد

انوشیروان محسنی بند‌پی، استاندار تهران گفت: شایعه ارتباط بوی بد تهران با فعال شدن گسل‌های زلزله کاملا منتفی است چرا که هیچ تغییری در آب‌های زیرزمینی مشاهده نشد و حتی تکان‌های کوچک هم شاهد نبودیم. در هیچ کجای دنیا قبل از وقوع زلزله بویی به مشام نرسیده است. ارتباط آن با فعال شدن آتشفشان دماوند نیز کاملا رد شده، چرا که جهت غالب وزش باد از غرب به شرق بوده و دماوند در شرق تهران است. وی عامل این بو را صنایع مستقر در جنوب و غرب تهران مانند صنایع لبنی و کشتارگاه‌های مرغ که به گفته وی حداقل استانداردهای زیست محیطی را نیز رعایت نمی‌کنند، عنوان کرد.