آیت‌الله مصباح در دیدار با پاسداران:

انقلاب اسلامی با انقلاب‌های مارکسیستی هیچ تفاوتی ندارد؟

آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از پاسداران قرارگاه سازندگی تهران، گفت: امام(ره) وقتی خیلی احساس خطر می‌کرد و می‌خواست خطر عظیمی را گوشزد کند، می‌فرمود من برای اسلام احساس خطر می‌کنم. اما ما نهایت خطری که احساس می‌کنیم، تورم و گرانی است! امروز به گونه‌ای وانمود می‌شود که خواسته ما، تنها رفاه مادی است؛ همان خواسته‌ای که در کشورهایی که با خدا هیچ رابطه‌ای ندارند نیز مطرح است! مگر مارکسیست‌ها چه می‌خواستند؟ آیا انقلاب اسلامی با انقلاب‌های مارکسیستی هیچ  تفاوتی ندارد؟

    


در جمهوری اسلامی هیچ نقطه کوری وجود ندارد

سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه امروز پس از چهل سال مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان حتی اگر تنها مقاومت هم کرده باشیم، کفایت می‌کند، گفت: هیچ نقطه کوری در انقلاب اسلامی وجود ندارد.مردم ایران بعد از انقلاب حق رای پیدا کردند. مردم به خاطر انگیزه‌ای که پیدا کرده بودند، در برابر ارتش عراق ایستادند. نظام اسلامی برای مردم کرامت قائل بود. امروز افتخار نظام اسلامی این است که شخصیت و شان مردم را به آنها برگردانده است.

    


اظهارات تازه محسن رضایی درباره جنگ

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس گفت: برخی به ما می‌گویند از جنگ صحبت نکنید، می‌گویند در اصل چرا جنگ کردید؟ در مورد این موضوعات باید ابتدا معلوم کرد که برای روشنگری می‌گویند یا تخریب، در ایام مختلف سال چون نسل‌ها تغییر می‌کنند، دشمنان سعی می‌کنند شبهه ایجاد کنند. اگر امروز با کمک دوستان خود بر داعش پیروز می‌شویم به خاطر تجربه جنگ تحمیلی است. امروز عده‌ای به شهدای ما در کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند، خجالت بکشید! امروز این همه به مردم فشار وارد شده است ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند.

    


کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی شهاب نادری نماینده ساوه و ثلاث باباجانی سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ کشور را مطرح کردند. بعد از توضیحات وزیر، نادری از هیات رئیسه خواست که سوالش را به رأی بگذارد. در نهایت نمایندگان با ۹۶ رأی موافق، ۶۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس پاسخ‌های وزیر را قانع کننده ندانستند و به او کارت زرد دادند.

    


طرح موضوع فتنه 98، دشمن را ترغیب به ایجاد فتنه می‌کند

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به طرح موضوع فتنه ۹۸، اظهار کرد: به نظر من چنین حرفی معنایی ندارد. ممکن است معلم یا کشاورزی اعتراض داشته باشد مثل آنچه در خوزستان اتفاق افتاد. این بدان معنا نیست که خدایی نکرده مردم نسبت به اصل نظام بحثی دارند. موضوع فتنه به داخل برنمی‌گردد، بلکه به آمریکایی‌ها برمی‌گردد. آنها می‌خواهند اتفاقاتی را در کشور ما شکل دهند و اگر می‌توانستند تا حالا نتیجه گرفته بودند. این نوع ادبیات جز افزایش اختلافات و ترغیب بیشتر دشمن برای ایجاد فتنه چیز دیگری نیست.

    


قول جهانگیری به کارآفرینان

اسحاق جهانگیری در سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب در تالار وحدت اظهار کرد: شرایط کشور سخت و دشوار است ولی این دوره طولانی نخواهد بود، چون بی‌منطق و بی‌پشتوانه است؛ بنابراین باید برای عبور از این زمستان سخت برنامه‌ریزی کنیم. آقای هاشمی می‌گفت باید به داد کارآفرینان برسیم. برخی ظلم می‌کنند که می‌گویند در این شرایط کارآفرینان دنبال سود خود هستند. در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و از حمایت شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد.