در شرایطی که بازار گوشت قرمز و تخم‌مرغ طی هفته‌های گذشته با نوسان قیمت روبرو بوده است، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از ادامه‌دار بودن واردات این دو محصول پروتئینی تا کنترل بازار و ارزانی آنها خبر داد و واردات گوشت مرغ را نیز رد کرد.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در بازار رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز به بیش از ۷۰ هزار تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ به بیش از ۱۴ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ بیش از ۱۸ هزار تومان قیمت خورد.

البته روز گذشته مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت که قیمت گوشت مرغ به زودی کاهش پیدا می‌کند و بازار آن متعادل می‌شود.

اکنون نیز یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاروزی درباره وضعیت بازار و واردات گوشت قرمز و تخم‌مرغ نیز گفت: واردات گوشت قرمز و تخم مرغ تا متعادل شدن بازار آنها و ارزان شدن‌شان ادامه دارد و در آینده شاهد ارزانی آنها خواهیم بود.

وی افزود: طی هشت ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۶ هزار تن گوشت قرمز به ارزش بالای بر ۵۳۲ میلیون دلار از کشورهای مانند استرالیا، برزیل، نیوزیلند و غیره به کشور وارد شده است و از این به بعد نیز وادات آنها ادامه خواهد داشت.

 به گفته او، در این بازده زمانی بر بالغ ۳۱۰۰ تن تخم مرغ به ارزش حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از کشورهای ترکیه و آذربایجان به ایران وارد شده است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاروزی توزیع آنها مدیریت می‌شود.