گلایه عارف از وزرای اصلاح‌طلب

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دیدار با اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: برخی یادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند. درباره وزرایی که مدعی اصلاح طلبی هستند، متاسفانه باید بگویم عملکرد برخی از آنها با رفتاری که تلقی عافیت‌طلبی و ماندگاری در قدرت به هر قیمتی می‌شود، بعضا به هیچ وجه با گفتمان اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد. در زمان انتخابات مجلس دهم نیز به دلیل رد صلاحیت‌های صورت گرفته کسانی را در برخی استان‌ها حمایت کردیم که بعدا مهمترین وظیفه‌شان را رودررویی با فراکسیون امید تعریف کردند.

    


رئیسی:

در آستان قدس تدبیر هست  مشکل اقتصادی نیست

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی، در مراسم معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس گفت: در رابطه با مسائل اقتصادی کارها با تدبیر پیش می‌رود و هیچ مشکل اقتصادی نداریم، با برنامه‌ریزی هیچ سرمایه‌ای هم از دست نخواهد رفت. باید از وجب به وجب فضاهای متعلق به امام رضا(ع) در جهت بصیرت‌افزایی و معرفت‌آفرینی استفاده کنیم و تمام این زمین‌ها تبدیل به حرم دوم شود که فعالیت‌های تربیتی صورت گرفته در باغ اردوگاه بیلدر، خاتون و خوردین نمادی از این حرکت جدید است. با حفظ مالکیت بر اراضی می‌توانیم به نوعی برنامه‌ریزی کنیم تا کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند از منافع بهره ببرد ولی اصل زمین در اختیار آستان قدس باقی بماند.

    


«حبس نسبتا طولانی» برای شهرام جزایری

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در حاشیه نشست با رئیس اتاق تعاون ایران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده شهرام جزایری که در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شده بود، چند وقت پیش به صدور کیفرخواست منجر گردید و این فرد در دادگاه بدوی به حبس نسبتا طولانی محکوم شده است، ولی از آنجایی که حکم قطعی نیست پس از قطعیت، میزان آن اعلام خواهد شد.

    


آخرین وضعیت سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس

جلال محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس درباره آخرین وضعیت سوال از رئیس جمهوری، به تسنیم گفت: بهای قیمت گندم هنوز یکی از محور‌های سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور است. دولت محصولاتی مانند چغندر‌قند، دانه‌های روغنی، سیب زمینی و غیره را با قیمت بسیار پایین از کشاورزان می‌خرد که این مسائل نیز از دیگر محور‌های سوال از رئیس‌جمهور است. متاسفانه بخش کشاورزی از همان ابتدا برای رئیس‌جمهور در اولویت نبوده است. سوال از رئیس جمهوری همچنان به قوت خود باقی است اما با توجه به اینکه بررسی بودجه در دستورکار مجلس قرار دارد باید دید متقاضیان چه تصمیمی خواهند گرفت.

    


گزارش مذاکره ایران با طالبان به رئیس‌جمهور افغانستان 

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که هفته گذشته در تهران با گروهی از اعضای ارشد طالبان دیدار کرده بود، دیروز در قصر «گلخانه ارگ» کابل با اشرف غنی،  رییس جمهوری افغانستان دیدار کرد. سایت ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که در این دیدار، عراقچی در رابطه با رایزنی اخیر مقامات ایرانی با طالبان به رئیس جمهوری افغانستان گزارشی ارائه  داد و از تعهد دولت ایران به اصل رهبری و مالکیت حکومت افغانستان در تداوم پروسۀ صلح،  به رئیس جمهور افغانستان اطمینان داده است.

    


خبرها درباره آزادسازی مرزبانان امنیتی است

علی کرد، نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفت: رایزنی‌ها برای آزادسازی مرزبانان غیور ایران اسلامی که توسط گروهک تروریستی گروگان گرفته شده اند به طور جدی از سوی مقامات ایرانی در حال انجام است و اخبار موثق متعاقبا اعلام خواهد شد به همین دلیل بهتر است تا زمانی که صحت اخبار در مورد آزاد سازی این افراد مشخص نشده از نشر این موارد خودداری کرد. اما با توجه به اینکه آخرین خبرها در مورد آزادسازی آن‌ها امنیتی است نمی‌توان این مسائل را رسانه‌ای کرد.