استیضاح وزیر علوم با 70 امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد

علی اصغر یوسف‌نژاد، یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم استیضاح وزیر علوم خبر داد. وی افزود: تاکنون برای این استیضاح بیش از هفتاد امضا جمع ‌آوری شده و در حال حاضر روال قانونی خود را طی می‌کند. استیضاح منصور غلامی، ده محور در جنبه‌های گوناگون دارد. 

    


لایحه بودجه ۲۵ آذر  تقدیم مجلس می‌شود

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته بین دولت و مجلس، قرار است دولت لایحه بودجه سال ۹۸ را روز یکشنبه (۲۵ آذرماه) به مجلس تقدیم کند. به دلیل آنکه هفته آینده نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و رئیس‌جمهور هم در این هفته به سفر استانی می‌رود، قرار شد لایحه بودجه ۲۵ آذرماه به مجلس تحویل داده شود.

    


سرنوشت شکایت ایران از «ایران اینترنشنال»

به تازگی روزنامه گاردین گزارشی منتشر کرده بود که نشان می داد بودجه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال از سوی بن سلمان تامین می‌شود. حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن خبر رسیدگی به شکایت ایران از این شبکه سعودی - انگلیسی را بر اساس بولتن آفکام که در آن به این مسئله اشاره شده، اعلام کرده است. سخنگوی آفکام (سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس) اعلام کرد که تحقیق درباره این شبکه خبری را در اولویت قرار داده‌ است. اکنون بعد از دو ماه، آفکام اعلام کرده که به طور رسمی شکایت سفارت ایران در لندن از این شبکه خبری را در دستور کار قرار داده است.

    


یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح ظریف:

استیضاح ظریف حتما از حد نصاب می‌افتد

محمد جواد ابطحی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به ایرنا گفت: شش نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امضای خود را پس گرفتند و این استیضاح حتما از حد نصاب می‌افتد. مجتنی ذوالنوری رییس کمیته هسته‌ای و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در حال رایزنی برای پس گرفتن امضای استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه است. بنده در نامه‌ای که در دست وی دیدم، مشاهده کردم که شش نفر امضای خود را پس گرفتند، ولی خودم امضایم را پس نگرفتم. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: حتما این استیضاح از حد نصاب می‌افتد.

    


احضار محمد خاتمی به دلیل ادعای تقلب در انتخابات

به گزارش فارس، محمدرضا خاتمی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب پس از ادعای تقلب هشت‌میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به دادگاه فراخوانده شد. این گزارش حاکی است؛ خاتمی اخیرا در برنامه اینترنتی «رو در رو» و در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات ۸۸ مدعی شده بود که در ستاد انتخابات وزارت کشور، و در زمان تجمیع و اعلام آراء نهایی انتخابات، تعداد ۸ میلیون رأی به آرای احمدی‌نژاد اضافه شده است. فارس می‌افزاید: طبق قاعده جدید قوه قضاییه، چنانچه افراد حقیقی یا حقوقی ادعاها یا اتهام‌زنی‌هایی را متوجه سایرین کنند باید ظرف مدت ده روز،‌ اسناد و مدارک خود را ارائه نمایند.

    


واکنش یک نماینده مجلس به پیشنهاد تازه احمدی‌نژاد

فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، درباره صحبت‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی بر افزایش یارانه‌ها تا چندین برابر به ایلنا گفت: باید از کسانی که چنین پیشنهادهایی را عنوان می‌کنند پرسید از چه منبعی باید این بودجه را تامین کرد؟ این اظهارنظرهای غیرکارشناسی منجر به دامن زدن به تورم خواهد شد. در حال حاضر بیش از هرکاری باید به این فکر کرد که چگونه کسری بودجه دولت را جبران کرد. اگر فردی مانند آقای احمدی‌نژاد نظری می‌دهد بیان کند چگونه کسری بودجه‌ای که در این سالیان انباشته و امروز به این جا رسیده است را باید جبران کنیم؟ و اِلا این که بگوییم یارانه را باید چندین برابر کنیم و شعار پوپولیستی دهیم کاری ندارد.