رئیس‌جمهوری پس از نشست هماهنگی سران قوا گفت:‌ در جلسه امروز نکات مورد نظر رهبرانقلاب برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شد. حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست سران قوا با بیان اینکه جلسه امروز عمدتاً مربوط به مسائل اقتصادی کشور بود و راجع به مسائل سیاسی و منطقه‌ای هم بحث‌هایی داشتیم، تصریح کرد: در مورد اقتصاد در هفته‌های گذشته چهارچوبی را تنظیم کرده بودیم که این چهارچوب به یک نحوی مسئله بودجه سال آینده را در بر می‌گرفت. مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند که بر مبنای آن رهنمود جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه عملیاتی کنیم. رئیس جمهور بیان داشت: جلسات دیگری هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است نهایی خواهیم کرد. ممکن است بر مبنای این نظر مواردی هم برای بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم لاشد که انجام دهیم. لایحه بودجه هم آماده است که انشاالله به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

آرامش مردم بعد از 13 آبان بیشتر شد

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند بعد از ۱۳ آبان تورم، مشکلات اقتصادی، مسائل بازار و ارز را به نحو دیگری ببینند که خوشبختانه بانک مرکزی و بخش‌های دیگر اقتصادی و هم مردم عزیزمان به گونه‌ای عمل کردند که کاملاً برای همه دنیا و داخل کشور ما محسوس است که آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان بیشتر شد و همه تلاش‌ها این است که این آرامش را ادامه دهیم و بتوانیم مشکلاتی را که روی دوش مردم است بکاهیم. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۳ درصد افزایش صادرات داریم و با چهارچوبی که تعیین شده که چگونه ارز صادرات غیرنفتی به داخل کشور برگردد و راه حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی ما پیش‌بینی شده است و این راه مطمئن را ادامه می‌دهیم.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: صادرات نفت ما بعد از ۱۳ آبان به مراتب از قبل از آن بهتر شده است. گزارش امروز وزیر نفت هم امیدوار کننده بود و مواردی که تسهیلات می‌خواست مورد توافق جمع سران سه‌قوه است.