عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای تامین مشارکت مطلوب مردم در انتخابات باید بسترهایی که سبب کاهش اعتماد جامعه شده است، به سمت برچیده‌شدن حرکت کند تا از سوی دشمنان به‌ عنوان زمینه‌هایی جهت موج‌سواری مورد سوء استفاده قرار نگیرد تا با این ترفند کلیت انتخابات را زیر سئوال ببرند که چه فایده‌ای دارد مردم رأی بدهند و پای صندوق بروند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، با اشاره به ملزومات برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا در اسفندماه سال جاری به ایسنا اظهار کرد: برای برگزاری پرشور انتخابات باید به چهار معیاری که رهبری انقلاب اعلام کردند توجه داشت، یعنی تامین سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت که اجرا شدن هرکدام از این موارد به الزاماتی بستگی دارد.

وی افزود: تامین سلامت انتخابات به موضوع اصلاح قوانینی بستگی دارد که در مجلس در حال انجام است و باید به گونه‌ای پیش رود که زمینه کافی برای مشارکت مردم را ایجاد کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: قوای سه‌گانه وظیفه دارند در فرصت باقیمانده تا انتخابات در هماهنگی بیشتر با یکدیگر در مسیر رفع این مشکلات گام بردارند تا انتخابات در شرایط آرامش ذهنی جامعه و همراه با اعتماد ملی روزافزون برگزار شود.

سالک با تاکید بر این‌که «در زمینه معیار رقابت لازم است از دوقطبی‌کردن جامعه به شدت پرهیز کرد»، گفت: این امری است که اخیراً نیز رهبری انقلاب در دیدار با دانشجویان به آن اشاره کردند. باید بدانیم که دمیدن در تنور دوقطبی‌سازی نه تنها رقابت را تحت الشعاع قرار می‌دهد که مشارکت مردم را هم زیر سئوال می‌برد؛ بنابراین نیازمندیم که زمینه‌هایی برای افزایش انگیزه مردم نسبت به حضور در انتخابات فراهم کنیم تا مانند روز قدس و ۲۲ بهمن شرایطی ایجاد شود که مشارکت مردم را تقویت کند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به وظایف شورای نگهبان در کمک‌کردن به افزایش مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: افزایش مشارکت نیازمند توجه به امر شایسته‌سالاری هم هست و شورای نگهبان هم در این زمینه نقش دارد و می‌تواند به افرادی که شایستگی دارند اما به بهانه‌هایی از صحنه کنار می‌روند، طوری نگاه کند که این مسئله هم به نحو مطلوب حل شود. خوشبختانه به نظر می‌رسد آمادگی و زمینه‌سازی هم برای این مهم انجام شده است.