یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمایندگانی که در صف حمایت از رئیسی بودند امروز صدای‌شان برای اعتراض بلندتر است اش آنقدر شور شده که صدای آشپز هم درآمده زیرا ناکارآمدی مفرط دولت و ضعف‌هایی که در زندگی روزمره مردم دارد؛ آثار خود را روز به روز بیشتر نمایان می‌کند.

محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: مجلس قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری با ارسال نامه و درخواست از اقای رئیسی برای حضور در انتخابات در واقع یک نوع تصویر انفعالی از خودش در مقابل رئیس جمهور نشان داد و این تصویر تا مدت‌ها روی مجلس سایه انداخته بود، از جمله در بحث رای اعتماد به کابینه که تحت همان استعاره یکدست، بدون نقادی درستی به کابینه رای دادند. همین اقدامات باعث شد نمایندگان به وزیر ضعیفی که کاری غیر از شوآف بلد نبود، رأی دهند اما در کمتر از یکسال مجبور به کناره‌گیری شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضعف مشترک دولت و مجلس سطح پایین پشتوانه مردمی است. نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه ناگزیرند در  ارتباط مستقیم با رأی‌دهندگان باشند و امروز بعد از یکسال خودشان را با رأی‌دهندگان مواجه می‌بینند؛ چراکه مردم مشکلات‌شان بیشتر شده است. البته بحث انتخابات بعدی هم مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از نقاط قوت نهاد مجلس، ارتباط با اقشار مردم و شنیده شدن پژواک اعتراضات مردمی از سوی نمایندگان است،‌تصریح کرد: در سطح جامعه روز به روز گلایه از دولت آقای رئیسی گسترده‌تر می‌شود. اگرچه با پروپاگاندای برخی، عده‌ای سکوت کرده‌اند اما با بعضی از نمایندگانی که ارتباط دارم می‌گویند به حوزه‌های انتحابیه که می‌رویم به دلیل دفاع مطلقی که از این دولت کردیم، هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

صادقی درباره این‌که شاید زمانی پروپاگاندا در دولت جواب می‌داد اما امروز نمی‌توان با همان سبک و سیاق مردم را اداره کرد، گفت: شاید یک سطحی از افکار عمومی که از این طیف هست با این تبلیغات دلش خوش شود اما در حال حاضر سطح دسترسی مردم به اطلاعات، محدود به صفحه تلویزیون نیست. رسانه‌ها در دسترس هستند و هر فردی خودش یک رسانه شده است. وی گفت: ناکارآمدی مفرط دولت و ضعف‌هایی که در زندگی روزمره مردم دارد؛ آثار خود را روز به روز بیشتر نمایان می‌کند و به تعبیری سفره مردم که نشانگر یکی از شاخص‌های کارآمدی دولت‌هاست روز به روز کوچک‌تر می‌شود، بنابراین  مردم  به این‌گونه تبلیغات اهمیت نمی‌دهند و این رفتارها به عکس خودش تبدیل می‌شود.