نماینده مردم چابهار گفت: پیرو اتفاقات تلخی که در جمعه ۸ مهرماه در سیستان و بلوچستان افتاد متاسفانه شاهد برخی از اتهام‌زنی‌ها به مردم استان بودیم در روزهای گذشته نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محامی مصاحبه‌ای داشتند و نکاتی را عنوان کردند که نشان می‌داد آنچه که دلسوزان استان مطرح کردند واقعیت داشت، این‌که مطلقاً در اتفاقات زاهدان اثری از معاند، برانداز و تجزیه‌طلب وجود ندارد.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت استان سیستان‌و بلوچستان در پی اتفاقات اخیر این استان با استقبال از صحبت‌های اخیر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: آنچه که آیت‌الله محامی در فرمایشات‌شان تصدیق کردند در واقع حرف دلسوزان استان بود، این‌که هیچ‌تجزیه طلبی در استان وجود ندارد و متاسفانه سعی شده است در این حادثه صورت سوال‌ها پاک شود و ما امیدواریم دلجویی واقعی صورت گیرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما در استان سیستان و بلوچستان چیزی به عنوان تجزیه‌طلب نداریم، تاکید کرد: این انگ‌هایی که توسط برخی به مردم استان زده شد واقعاً جفا در حق مردم سیستان و بلوچستان است. همان‌طور که آیت‌الله محامی عنوان کردند متاسفانه بسیاری تلاش داشتند صورت سوال را که جمع کثیری از نمازگزاران بی‌گناه در آن حادثه به شهادت رسیده‌اند، پاک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به شرایط ویژه استان چندین انتظار وجود دارد، نخست این‌که از مردم انتطار می‌رود نهایت تلاش خودشان را داشته باشند تا خدایی نکرده شرایط ناامن نشود و توجه داشته باشند هر توسعه‌ای در بستر امنیت اتفاق می‌افتد و قطعاً باید مطالبات به حق‌شان را از مسیر قانونی پیگیری کنند. انتظار بعدی از نیروهای دست اندرکار است این‌که بدانند مشکلات استان راهکار امنیتی ندارد بلکه باید مطالبات و صدای اعتراض مردم را بشنوند.

سعیدی یادآور شد: شخصیتی مانند مولانا عبدالحمید از همان روز حادثه، مردم را به آرامش و پیگیری امر از مجاری قانونی دعوت کردند اما چون پاسخ مناسبی آن زمان به ایشان داده نشد، مواضع‌شان را در هفته‌های بعد سخت‌تر کردند. قطعا هر کنش‌گری می‌تواند به بسیاری از مواضع ایشان نقد داشته باشد و یا آن را مورد آسیب‌شناسی قرار دهد اما بدیهی است که ایشان جایگاهی بی‌بدیل در دل مردم استان دارند و قطعا باید به  ملاحظات ایشان در راستای گذر از شرایط فعلی استان توجه شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر همه باید ندای مردم استان سیستان وبلوچستان را بشنویم و تلاش کنیم این شکافی که متاسفانه ایجاد شده است، تبدیل به یک گسل نشود.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر هیاتی از سوی مقام معظم رهبری برای بررسی حادثه رخ داده در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوعاتی در سفر نمایندگان رهبری به استان مطرح شد که باید به آن‌ها جامه عمل پوشانده شود و اجرایی شوند که یکی از این موضوعات و مهم‌ترین آن‌ها محاکمه شفاف عاملین و آمران آن حادثه تلخ و شهید تلقی شدن قربانی‌های بی‌گناه آن است که ان‌شاءالله این موارد که در دستور کار قرار دارد، هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان این‌که استان سیستان و بلوچستان همواره به عنوان بهترین نمونه وحدت در کشور مطرح بوده است، یادآور شد: مردم سیستان و بلوچستان هرگز اجازه تفرقه‌افکنی به دشمنان کشور و دشمنان نظام را نداده و نمی‌دهند.

سعیدی تاکید کرد: در حال حاضر مردم استان با حفظ وحدت باید تمام تلاش‌شان را برای توسعه استان داشته باشند، آن‌ هم توسعه‌ای که مبتنی بر حقوق مردم باشد، امنیتی که مبنایش متضمن حقوق مردم باشد و ان‌شاالله امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که آیت‌الله محامی در فرمایشات‌شان تصدیق کردند در واقع حرف دلسوزان استان بود، این‌که هیچ‌تجزیه طلبی در استان وجود ندارد و متاسفانه سعی شده است در این حادثه صورت سوال‌ها پاک شود و ما امیدواریم دلجویی واقعی صورت گیرد.

سعیدی بیان کرد: ما باید خودمان را جای کسانی که عزیزان‌شان را در این حادثه تلخ از دست داده‌اند بگذاریم و انتظار این است ان‌شاءالله به آن مواردی که دستور کار نمایندگان مقام معظم رهبری در سفر به استان سیستان و بلوچستان بود، جامه عمل پوشانده شود.

نماینده استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمان عفو عمومی توسط مقام معظم رهبری عنوان نمود: امیدواریم بسیاری از افرادی که در حوادث اخیر استان دستگیر شده‌اند، مخصوصا علمای اهل سنت، آزاد شوند. وی تاکید کرد: مردم استان هم بدانند هیچ توسعه‌ای در بستر ناامنی شکل نخواهد گرفت لذا همه باید کمک کنیم تا امنیتی که متضمن حقوق مردم باشد، شکل گیرد.