‌‌‌رئیس‌جمهوری صبح دیروز در اولین برنامه خود در سفر به استان ایلام از سد کنجانچم شهرستان مهران دیدن کرد و گفت: تاخیر در تحقق وعده‌ها موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این بازدید وزیر نیرو و مسئولان استانی، ابراهیم رئیسی را همراهی کردند.

سد کنجانچم واقع در شهرستان مهران است که خردادماه امسال آبیگری شد، این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲ هزار و ۶۰۰ متر طراحی و اجرا شده است.

این سد با حجم مخزن ۸۵ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

بنا به گفته مسئولان استانی برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.

سد کنجانچم در ۳۰ کیلومتری شهر مهران و بر روی رودخانه فرعی گلال ملک احداث شده است.

ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد

رئیس‌جمهور در بدو ورود به ایلام با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: امیدواریم این سفر گام‌ مهمی درجهت رفع محرومیت‌ها و ایجاد شتاب در توسعه

استان باشد.

رئیسی در فرودگاه ایلام درباره اهداف سفر به این استان، گفت: استان ایلام حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارد و خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم استان قهرمانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که یاد همه آنان را گرامی می‌داریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه این سفر بعد از سفر کارشناسان و بررسی شرایط و وضعیت استان انجام می‌شود، گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی در بخشهای مختلف به ویژه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و جوان دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، توسعه قابل توجهی داشته باشد.

رئیسی با اشاره به همجواری استان ایلام با کشورهای همسایه گفت: در این رابطه نیز می‌توان با فعال کردن بازارچه‌های مرزی تبادلات مرزی استان را در کنار افزایش صادرات گسترش داد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم در جریان این سفر تصمیمات مختلف و مهمی در جهت توسعه‌یافتگی استان اتخاذ شود.

رئیسی همچنین از مردم استان به خاطر اینکه با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار و حضور در اجتماعات باشکوه آنها وجود ندارد عذرخواهی کرد.

رئیسی همچنین انجام سفر به استان ایلام را در ایامی که متعلق به وجود مقدس ابا عبدالله‌الحسین(ع) و روزهای زیارتی مضجع نورانی امام حسین(ع) است، مغتنم شمرد.

دیدار مردمی در محل استانداری ایلام

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر استانی به ایلام در محل استانداری میزبان تعدادی از مردم استان بود و به صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد.

رئیسی در این دیدارها در گفتگوی رودررو و بی‌‌واسطه، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات‌کنندگان؛ از استاندار ایلام خواست درراستای پیگیری و رفع مشکلات اقدام کند.

کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش‌بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح شد.

بنابراین گزارش،‌ رئیس‌‌جمهوری صبح روز جمعه، دوم مهرماه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سفری یکروزه وارد استان ایلام شد.

وی مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

‌‌‌رئیس‌جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی نیز دیدن کرد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در استان ایلام گزارش شد.‌‌‌ رئیس‌جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است.