یک نماینده مجلس گفت: گویا ترجیح می‌دهیم به همین وضعیت که مردم در قهر اجتماعی به سر می‌برند روزها را بگذارانیم و انتظار داریم گندمی که کاشتیم نتیجه‌اش گلابی شود که این امکان‌پذیر نیست. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه در حوزه اقتصاد، نقشی برای مردم تعریف نشده است، اظهار کرد: مردم ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول بی‌زبان خودشان را در بورس گذاشتند به فاصله ۲۰ الی ۳۰ روز، یک بابایی، یک بنده‌خدایی، یک وزیری، یک رئیس سازمان بورس آمد دست‌هایش را به هم مالید و گفت شرمنده پول‌ها همه سوخت و از بین رفت. مردم اینجا و در اقتصاد چه کاره هستند؟ ما شعار اقتصاد مردم‌پایه را می‌دهیم ولی عملا مردم نقشی در حوزه اقتصاد ندارند! وی افزود: در حوزه سیاست هم همین است نقشی به مردم سپرده نشده است، در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی تصور برخی این است که مردم عقل‌شان نمی‌رسد و ما باید به جای آنها تصمیم بگیریم.

 آمارهای وحشتناکی درباره خروج سرمایه از کشور وجود دارد

علیرضابیگی یادآور شد: از همین مردم افرادی در کشورهای دیگر مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده دارند. نمی‌خواهیم این واقعیت‌ها را بپذیریم که مردم می‌فهمند و دارای قوه درک بالایی هستند و هوشمند هستند و اگر اقتصاد را به آن‌ها بسپاریم، می‌توانند کار بزرگی را انجام دهند . اما وقتی کورسوی امید از آن‌ها گرفته شود علیرغم میل باطی‌شان کار می‌کنند. وی ادامه داد: شما مشاهده می‌کنید آمارهای وحشتناکی از خروج سرمایه وجود دارد. همان سرمایه‌ای که تک تک دلارهایش می‌تواند نجات‌بخش و گره‌گشا باشد و برای جوانان ما سبب اشتغال شود و امیدآفرین باشد. تا هنگامی که این نگرش اصلاح نشود، ما مدام راننده ماشینی را که خراب است، عوض می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز درباره نقش مجلس برای اصلاحات، گفت: مجلس می‌تواند ریل‌گذار باشد و مسیر را عوض کند. مجلس می‌تواند تحول ایجاد کند، اما آیا این مجلس می‌تواند این کار را انجام دهد؟ قطعا این مجلس نمی‌تواند که آن هم بازمی‌گردد به این‌که ما با بحران جامعیت و بحران نمایندگی قاطبه مردم مواجه هستیم. وقتی که این مجلس حرفی جدا از خواست، مطالبه و منفعت مردم می‌زند و در مقابل شفافیت آرا مقاومت می‌کند، نمی‌تواند تحول‌آفرین باشد و ریل را عوض کند.