دادستان کل کشور گفت:  برای بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر جلسات تبیینی برگزار شده است که نتیجه خوبی را شاهد بوده‌ایم. به گزارش ایلنا، محمدجعفر منتظری، در سلسله نشست‌های جهاد تبیین که با موضوع «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» برگزار شد گفت: موضوع جهاد تبیین امروز یکی از مهمترین مسائل روز جامعه بوده و مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه به عنوان طلایه‌داران این امر، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود به عرصه جهاد تبیین و روشنگری هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون روش دشمن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه نبوده و شاهد سبکی نو در دشمنی هستیم، ابراز داشت: در اغتشاشات اخیر دشمنان با هماهنگی و هم‌افزایی با یکدیگر با روش جنگ ترکیبی به مقابله با جمهوری اسلامی برخاسته که این امر سابقه نداشته است. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی مساله نظامی و سپس اقتصادی را نشانه گرفت.

منتظری ادامه داد: تمامی اقداماتی که علیه کشور عزیزمان صورت می‌گیرد با سرکردگی پنج کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونیستی و البته با کمک‌های مالی بعضی از کشورهای عربی منطقه که رهبر انقلاب آنها را با عنوان گاو شیرده یاد کرده است، می‌باشد.

وی به موضوعات جنگ ترکیبی اخیر اشاره و بیان کرد: جنگ ترکیبی اخیر که قابل قیاس با جنگ تحمیلی نبوده، بلکه آمیخته‌ای از موضوعاتی چون؛ «سیاست»، «جنگ سایبری»، «جعل خبر و دروغ‌پراکنی»، «جنگ دیپلماسی و مخدوش کردن روابط ایران با دیگر کشورها»، «جنگ فرهنگی»، «ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی» و «تشدید تحریم‌های اقتصادی و نظامی» بوده است.

در برخورد با مسببان اصلی اغتشاشات کوتاه نخواهیم آمد

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد، عنوان کرد: بنده به عنوان دادستان کل کشور این قول را به عموم مردم خواهم داد که نسبت به برخورد با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد ولی با توجه به شرایط خاص کشور نیازمند اقدامات خرمندانه از سوی قوه قضائیه هستیم.

منتظری با تاکید بر اینکه عموم شهروندان از قوه قضائیه انتظار رسیدگی به جرایم اخیر را دارند که درخواست به حقی بوده است، بیان کرد: باید توجه شود که در برخورد با اغتشاشگران، قوه قضائیه به دنبال سرکردگان و مهره‌های اصلی بوده که این امر محتاج زمان است.