رسانه‌ها از وقوع درگیری‌های گسترده مسلحانه در طرابلس طی شبانه روز گذشته خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،‌ درگیری‌های مسلحانه شامگاه جمعه و صبح شنبه در طرابلس پایتخت لیبی رخ داد که در آن از سلاح‌های سبک و متوسط استفاده شده است. بر اساس این گزارش، صدای درگیری‌ها و تیراندازی‌های مستمر در نقاط مختلف شهر شنیده می‌شود.

 شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی را منتشر کردند که نشان از تبادل آتش در مناطق «باب بن غشیر» و خیابان «الزاویه» در مرکز شهر و آتش زدن خودروها در یکی از محله‌ها دارد.

هنوز گزارشی درباره تلفات و خسارت‌های ناشی از این درگیری‌ها منتشر نشده و هیچ بیانیه رسمی نیز درباره درگیری‌ها ارائه نشده است. طبق اخبار منتشر شده، این درگیری‌ها بین گردان ۷۷ به فرماندهی «هیثم التجوری» و دستگاه پشتیبانی از ثبات به فرماندهی «عبدالغنی الککلی» معروف به غنیوه رخ داده است.

ویدئوهایی از تیراندازی به ساختمان پست مرکزی و مقر اداره ارتباطات و انفورماتیک در منطقه خیابان زاویه منتشر شد که به نظر می‌رسد هدف آن، یک تک تیرانداز مستقر در بالای ساختمان بوده است.

این درگیری‌ها در سایه نگرانی از وقوع جنگ در داخل طرابلس به دلیل اختلافات سیاسی رخ داده است که از ماه مارس گذشته بین دولت مکلف از سوی مجلس نمایندگان به ریاست «فتحی باش اغا» و دولت وحدت ملی به ریاست «عبدالحمید دبیبه» که از واگذاری قدرت خودداری می‌کند، در جریان است.