سخنگوی «جنبش جامعه صلح الجزایر» (مهمترین حزب اسلامگرای الجزایر) در مصاحبه‌ای گفته، کشورش در نشست مقدماتی اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزایر، مین‌های ضد ایرانی را از دستور کار نشست سران این اتحادیه خنثی کرده است.

به گزارش عصرایران، « ناصر حمدادوش» سخنگوی حزب اسلامگرای «جنبش جامعه صلح الجزایر» در گفت‌وگو با شبکه « المیادین» با اشاره به اینکه دشمنی با ایران و ترکیه به نفع اعراب نیست و تنها منافع آمریکا و اسراییل را تامین می‌کند، افزود: تضعیف ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای تنها به نفع دشمن است و خیری برای کشورهای عربی و اسلامی ندارد.

او گفت الجزایر در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب تلاش کرد برخی مین ها را که به شکل محکوم کردن مداخلات ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی بود را خنثی کرده و از دستور کار نشست سران حذف کند.

او با بیان اینکه الجزایر با همه کشورهای عربی یا اسلامی از جمله ایران و ترکیه از روابط مثبتی برخوردار است، افزود که الجزایر مایل است در این اجلاس نکات تفرقه انگیز را مطرح نکند، چون تضعیف رابطه کشورهای عربی با ایران و ترکیه تنها به نفع دشمن (آمریکا و اسراییل) است.

حمدادوش افزود: تضعیف ایران یا ترکیه نمی تواند در خدمت اعراب، ایران یا ترکیه باشد و به نفع دشمن واقعی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و هژمونی غرب به رهبری آمریکا است.

وی تاکید کرد: هیچ لزومی به دشمنی یا تمرکز بر نقاط اختلاف با ایران و ترکیه وجود ندارد، زیرا آنچه ما را به هم پیوند می دهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما را از هم جدا می کند و گفت وگو راهی برای غلبه بر مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

حمدادوش به اهمیت  کنار گذاشتن اختلافات بین کشورهای عربی و اسلامی و حرکت در جهتی که امت اسلام را در چارچوب همگرایی عربی و اسلامی گرد هم می‌آورد تاکید کرد و گفت برای این منظور باید در جهت همگرایی کشورهای عربی با مهم ترین قدرت های منطقه ای یعنی ایران و ترکیه حرکت کرد.

او خاطرنشان کرد: الجزایر در سطح احزاب، سازمان‌ها و کشورها تلاش می‌کند تا بر موانع این همگرایی اسلامی غلبه کند و میان احزاب و کشورهای عربی و اسلامی گفت و گو برقرار کند.

گفتنی است در جریان نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب در الجزایر که به منظور فراهم کردن دستور کار نشست سران گردهم آمده بودند، وزیر خارجه الجزایر با پیشنهاد همتای مراکشی مبنی بر گنجاندن موضوع  (ادعایی) محکومیت مداخله ایران در امور داخلی مراکش و تسلیح جبهه مسلح «پولیساریو» در صحرای غربی مراکش، مخالفت کرده و اجازه نداد این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

این اقدام وزیر خارجه الجزایر با واکنش همتای مراکشی او مواجه شد و تنشی لفظی بین دو دیپلمات ایجاد کرد اما در نهایت وزیر خارجه مراکش در گنجاندن موضوع ایران در دستور کار نشست، ناکام ماند.