محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی گفت: غصه دولت و مجلس را میخورم که میخواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می کنند. 

یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند. حوزه دفاع، سلامت، آموزش و پرورش و... همگی بودجه می‌خواهند و مملکت باید اداره شود.

وی با ابراز نگرانی از برخی نظرات غیر کارشناسی در ارتباط با بودجه گفت: مردم گرفتارند دلمان هم میسوزد، اما آنقدر این بودجه را غیرکارشناسی تقسیم می کنند و رشد می دهند که بودجه متورم می‌شود و مانند کیک پوکی می‌شود که به ظاهر سه کیلویی است اما روی ترازو که می گذاریم یک کیلو بیشتر نیست.

باهنر با بیان اینکه مسائل مملکت از هشت علت در سه گروه ساختاری، رویکردی، عملکردی قرار می گیرد، گفت: در بعد ساختاری، مجلس را در نظر بگیریم که این موضوع ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد، خاستگاه مجلس این است که 290 نماینده قسم می‌خورند حافظ منافع ملی باشند در حالی که 10 نفر هم اینگونه نیستند. 

منافع ملی در مجلس صاحب ندارد. در تئوری میگوییم منافع ملی در راس امور است.

نماینده ادوار مجلس گفت: متاسفانه در مجلس هرکسی طرفدار اهداف خودش است یکی معلمان، یکی گارگران و برخی فقط به فکر حوزه انتخابیه خودشان هستند، متاسفانه این  ساختار مجلس این است که نمایندگان به دنبال منافع منطقه‌ای هستند و هیچ کس به منافع ملی  فکر نمی کند.

باهنر با اشاره به تبعات سو افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: دولت قصد دارد حقوق‌های سال بعد را 20 درصد افزایش دهد، اما این موضوع عواقبی بدی نیز به دنبال دارد به طوری که از آن سو 30 درصد تورم از جیب مردم بیرون می کشند و متاسفانه اینطور روحیه و شجاعتی نیز در بین هیچ کدام از تصمیم گیران وجود ندارد که بگوید حقوق های سال آینده فریز ‌شود.

وی با بیان اینکه گروه دوم مشکلات رویکردی هستند، گفت: رویکرد ما باید به سمت برخی مسائل اصلاح شود. طی 40 سال گذشته رضایت کوتاه مدت مردم را بر منافع دراز مدت آنها ترجیح دادیم که باید این رویکرد تغییر کند.