سخنگوی قوه قضائیه با انتقاد از همکاری نکردن کانادا در پرونده خاوری گفت که دستگیری یا بازداشت و یا استرداد او را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی درباره اینکه خبرهایی منتشر شده مبنی بر دستگیری و استرداد خاوری و آخرین وضعیت این پرونده گفت: خبر مربوط به دستگیری و یا بازداشت و استرداد آقای خاوری  تکذیب می شود و صحت ندارد. وی افزود: مکاتبات لازم با اینترپل شده و از آنجا که تبعه کانادا است، دولت کانادا همکاری لازم را برای استرداد ایشان ندارد. فرار آقای خاوری در کشور در پی مطرح شدن پرونده هاست و در خواست جمهوری اسلامی  ایران استرداد ایشان از کاناداست تا مواردی که در مورد او مطرح می شود در دادگاه صالح در ایران رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: علی رغم ادعای حقوق بشری کشوری مثل کانادا در رابطه با مقید بودن به قوانین بین المللی نسبت به استرداد او استنکاف می کند و حاضر به تمکین عرف بین الملل نیستند و استرداد مجرمین از اینترپل قاعده لازم الاتباع است. کانادا پناهگاه مجرمین ومتهمان شده و جای نگرانی دارد. حقوق مردم باید حفظ شود و باید خاوری مسترد شود.

ستایشی با اشاره به وضعیت حمید نوری و اسدالله اسدی گفت: آنچه که تاکید داشتیم و داریم استرداد این عزیزان و برگشتشان به وطن و تنبه کشورهایی که آنها را نگه داشته‌اند.