سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده منتشرکنندگان فایل صوتی ظریف گفت: در این ارتباط پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و بعد از تشکیل آن تیم‌های تخصصی متشکل از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و در یک تیم قضایی و امنیتی و اطلاعاتی پیگیری پرونده را انجام می‌دهند؛ بخشی از امور بر عهده وزارت اطلاعات و بخشی به اطلاعات سپاه محول شده است.  

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود در این خصوص با بیان اینکه کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند دستور ممنوع‌الخروجی‌شان صادر شده، افزود: قریب به ۲۰ نفر از کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند احضار شدند.

دستگیری 200 پرسنل قوه قضائیه

او همچنین از دستگیری 200 نفر از پرسنل قوه قضائیه خبر و توضیح داد: همکاران ما در واحدهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ، ۲۳۷ نفر از کارچاق‌کن و دلالان را شناسایی کردند. همچنین دستگیری ۱۶۱ وکیل و کارشناس دادگستری، بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل متخلف بخش‌های مختلف قوه قضاییه و تعدادی از سردفتران اسناد رسمی از جمله اقدامات دستگاه قضا بوده است.

نازنین زاغری باید متشکر باشد

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده و حکم تازه نازنین زاغری، زندانی دوتابعیتی توضیح داد: خانم نازنین زاغری محکومیت قبلی داشت که به اتمام رسیده البته باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر داشته باشد زیرا بخشی از دوران محکومیتش را در بیرون از زندان الکترونیکی سپری کرد و بیانگر اقدامات خیرخواهانه قوه قضاییه ایران است، کسی که پرونده امنیتی داشته را در ایام کرونا در خارج از زندان و تحت نظارت آزاد کرده است.  وی افزود: الان خانم زاغری بازداشت نیست و پرونده مفتوح دیگری دارد که رأی آن صادر شده و آزاد است و در محل اقامت خود است. باید در رابطه با محکومیت جدید او منتظر دادگاه تجدیدنظر باشیم و امیدواریم کشورهای دیگر از جمله اروپا مشابه اقدماتی که ایران در خصوص زندانیان آنها انجام می دهد را داشته باشند زیرا ما رفتارهای غیرقانونی در خصوص اتباع خودمان را در آن کشورها شاهدیم و گزارشات تاسف‌باری را در این حوزه داریم‌ و اقدامات قوه قضاییه درایام کرونا بی‌نظیر است.