نایب رئیس نخست فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به استدلال‌های ارائه شده ازسوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درجهت توجیه قانونی نظارت این مجمع بر مصوبات مجلس، این نوع نظارت را امری بدیع و خلاف قانون اساسی دانست و ضمن رد استدلال‌های ارائه شده، نسبت به سکوت رئیس مجلس و عدم پاسخگویی به این نامه به‌منظور دفاع از شان مجلس انتقاد کرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اختلاف‌نظرهای چند هفته گذشته درباره ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به روند قانون‌گذاری و اعمال نظارت این مجمع بر مصوبات مجلس، گفت: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به تاریخ ۲۳ آبان‌ماه خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سعی کرده استدلال کند نظارتی که اخیراً‌ بنا دارند ازسوی هیات‌عالی نظارت این مجمع بر مصوبات مجلس اعمال کنند، از پشتوانه قانونی برخوردار است، اما جالب این‌که شخصاً هرچه بیشتر استدلال ارائه شده ازسوی آقای رضایی را بررسی می‌کنم، اطمینان بیشتری درباره غیرقانونی بودن این نوع نظارت بر مجلس حاصل می‌کنم.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام صرفاً می‌تواند نظرات مشورتی خود را درمورد مصوبات مجلس به اطلاع شورای نگهبان برساند و تصمیم‌گیری درباره این نظرات مشورتی نیز برعهده شورای نگهبان است و ارتباطی به مجلس ندارد، اما متاسفانه شاهد دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در کار مجلس هستیم.

نایب رئیس نخست فراکسیون مستقلین ولایی با بیان این‌که نامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس مجلس چهارشنبه هفته گذشته، ۳۰ آبان‌ماه ازسوی لاریجانی به وی و احتمالاً دیگر نمایندگان ارجاع شده، نسبت به نحوه عملکرد رئیس مجلس در این موضوع انتقاد کرد و گفت: آقای لاریجانی و مجلس نباید زیر بار این مسئله بروند. واقعاً‌ متوجه علت سکوت آقای لاریجانی نمی‌شوم. حتی به نظرم، آقای لاریجانی نباید این نامه را به نمایندگان ارجاع می‌کرد، بلکه باید مستقیماً پاسخی روشن به محسن رضایی می‌داد. آقای لاریجانی وظیفه دارد از شان مجلس دفاع کند.