فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من صحبت‌های وزرا را در زمان جلسات رأی اعتماد رصد کردم، برنامه‌های اعلامی آنها برنامه‌های «کپی-پیست» است.

به گزارش نامه‌‌نیوز دولت سیزدهم در حالی مستقر شد که بسیاری از کارشناسان و سیاسیون دو جناح درباره کارآمدی دولت تردید دارند.

مصطفی هاشمی‌طبا درباره میزان عملیاتی بودن برنامه‌های اعلامی وزرای دولت سیزدهم گفت: معلوم است که نمی‌توانند این کارها را انجام دهند. به عبارت دیگر هیچ کدام از این برنامه‌ها نه تحقق پیدا می‌کند و نه فایده‌ای دارند. البته کسان دیگری هم بیایند این کارها را نمی‌توانند انجام دهند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اعلامی وزرای جدید برنامه‌های «کپی-پیست» است، افزود: چهل سال گذشته را ببنیم برنامه وزرای پیشین نیز همین‌ها بود؛ این برنامه‌ها تنها جملاتی قشنگ هستند که با یکسری کلمات زیبا ساخته می‌شوند، در پایان کار نیز همه یک جمله را می‌گویند «پول نداشتیم، شرایط هم آماده نبود پس نشد.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه وزرا باید اول ظرفیت‌های واقعی وزراتخانه تحت مسئولیت‌شان را بررسی کنند و سپس تصمیم کارشناسانه بگیرند، یادآور شد: بعید می‌دانم آنها حتی توان استفاده از نظرات کارشناسی را هم داشته باشند. در مجموع معتقدم وزرای دولت سیزدهم کارهای معمولی را شاید نتوانند انجام دهند چه رسد به اینکه بخواهند به وعده‌های اعلامی خود رسیدگی کنند چون وعده‌ها از آدم‌ها بزرگترند.

متأُسفانه خیلی بدبین هستم

وی با بیان اینکه متأُسفانه خیلی بدبین هستم، افزود: آقای رئیسی همکاران خوبی انتخاب نکرد. واقعا چرا فقط باید در انتخاب وزرا نگاه سیاسی را مدنظر قرار داد؟ در کشور افراد قوی هستند که می‌شود از آنها استفاده کرد، همه وزرا تنها از یک گروه خاص انتخاب شدند. در حالی که مملکت پر از نیروهای نخبه و حسابی است.

هاشمی‌طبا تأکید کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت درست شود باید همه افراد نخبه را جمع کنیم نه آنکه تنها جنبه گرایش سیاسی افراد را مدنظر قرار دهیم.