وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما آماده‌ایم تا تمام اختلافات را کنار گذاشته و در دفاع از حقوق مردم فلسطین با توسل به هر ابزار مشروع سیاسی و قانونی، متحد شویم.

روز گذشته نشست فوق‌العاده مجازی کمیته اجرایی در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تشکیل شد.  در این نشست وبیناری به ریاست «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، وزیران عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در باره رخدادهای خونین و حملات اسرائیل در سرزمین فلسطین، به ویژه قدس بحث و تبادل نظر کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در این نشست اضطراری، خطاب به کشورهای شرکت کننده در این نشست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، مانند همیشه، دست دوستی خود را به سوی همه شما دراز می‌کند.

وی طی سخنانی اظهار کرد: مردان، زنان و کودکان بی‌گناه توسط مرگبارترین و پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها سلاخی در حال سلاخی شدن هستند. خانه‌ها در حالی ویران می‌شوند که ساکنانشان در آن‌ها گیر افتاده‌اند. هرآنچه از زیرساخت‌های غزه باقی مانده است - از جمله منابع برق و آب - عملا نابود شده است. ما اکنون با موارد فاحش و سازمان‌یافته نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین‌الملل مواجه هستیم.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به عادی‌سازی روابط چند کشور عربی منطقه با اسرائیل در سال گذشته، ادامه داد: امروز قتل عام کودکان فلسطینی پس از آن «عادی‌سازی» ادعایی انجام می‌گیرد. این رژیم جنایتکار و آدم‌کش یکبار دیگر ثابت کرده است که تحرکات دوستانه در قبال این رژیم، تنها به تشدید قساوت‌های آن منجر می‌شود.  وی اضافه کرد: اشتباه نکنید: اسرائیل تنها زبان مقاومت را می‌فهمد و مردم فلسطین کاملا از حق دفاع از خود و سرپیچی از قلدری‌های این رژیم نژادپرست برخوردار هستند.

ظریف تصریح کرد: نباید از یاد برد که فلسطین تنها یک مسئله عربی یا اسلامی نیست، بلکه معضله‌ای بین‌المللی نیز هست. از این روست که جامعه بین‌المللی وظیفه دارد به شدیدترین لحن رژیم اسرائیل را محکوم کرده و آن را وادار نماید که به تخریب و محاصره غزه پایان دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش فعالانه در سازمان ملل برای تشکیل یک جلسه اضراری مجمع عمومی درباره این موضوع، افزود: علاوه بر این، رویکرد شنیع برخی از دول غربی در برابرانگاری قربانیان و مجرمین، ما را وادار می‌سازد تا به کاستی‌های خود در پیشبرد آرمان مشترک‌مان نگاهی بیاندازیم.

ظریف با بیان اینکه ما باید یک کارزار «نهادینه‌شده» حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم، ادامه داد: ما همچنین باید به تصویب مصوبات داخلی و همچنین یک قطعنامه از جانب این سازمان مبادرت ورزیم که اسرائیل را به عنوان یک رژیم آپارتاید شناسایی کند.