دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در درون خود دچار درگیری و اختلاف هستند، گفت: می‌بینیم در این نهاد کسی به ریاست می‌رسد که فرسوده شده است و با عصا راه می‌رود.

اسدالله بادامچیان در نشست خبری خود در پاسخ به اینکه آیا نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان می‌تواند مشکل این جریان در انتخابات را حل کند، اظهار کرد: نه این نهاد نمی‌تواند مشکل را حل کند؛ مگر شورایعالی اصلاح‌طلبان توانست مشکلات آنها را حل کند؟!

وی افزود: اصلاح‌طلبان چند دسته هستند. یک دسته کسانی هستند که می‌خواهند در چارچوب نظام باشند، برخی هم  فقط نق می‌زنند و برخی هم تندرو هستند که حتی خود اصلاح‌طلبان هم این طیف را قبول ندارند. بعد هم ببینید نتایجی که اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شدند چه شد؟ چه نتایج آن 8 سال در زمان دولت هفتم و هشتم و چه در دوره اصلاح‌طلبان میانه‌رو؛ به نظرم کسی نیست که از رأی دادن به آنها پشیمان نشده باشد.

حمایت اصلاح‌طلبان از ناطق نوری خنده‌دار است

بادامچیان با بیان اینکه خنده‌دار است که اصلاح‌طلبان از ناطق نوری اسم می‌برند، گفت: آقای ناطق در دوم خرداد روبروی اصلاح‌طلبان بود و اینکه اکنون آن‌ها می‌گویند اگر ناطق بیاید، گزینه ماست، معلوم است که به پایان خط رسیده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان احتمالی مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰تصریح کرد: انتخابات با شرکت گسترده مواجه خواهد شد، چراکه طیف‌ها وارد صحنه خواهند شد. اصلاح‌طلبان هم که ابتدا می‌گفتند نمی‌آییم الان می‌گویند می‌آییم و چند نامزد هم داریم. اگر هم نیایند به معنای خودکشی سیاسی است.

نظر اعضای موتلفه بر ابراهیم رئیسی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره مصادیق کاندیداها در این حزب بیان کرد: ما در حزب از شورای مرکزی و از دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها پرسیدیم نظری که درباره کاندیدای برون حزبی دارند آقای رئیسی است و البته در درون حزب هم تعدادی را مشخص کردند که در روزهای آینده اعلام می‌کنیم.

وی افزود: ما مصمم هستیم افرادمان را با سیاست شورای مرکزی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کنیم و به عرضه مردم می‌گذاریم و به صورت تیمی هم می‌فرستیم یعنی به جای یک کاندیدا

چند نفر را می‌فرستیم.

او درباره حضور جدی موتلفه در انتخابات، گفت: ما همیشه حضور جدی داشتیم اینبار هم حضور جدی خواهیم داشت.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که اگر به هر نحوی آقای رئیسی اعلام کاندیداتوری نکند آیا قرار است علی لاریجانی به عنوان کاندیدای شورای وحدت معرفی شود، تصریح کرد: این‌ها گمانه‌زنی است؛ حتی زمانی می‌گفتند جامعه روحانیت و شورای وحدت این ساز وکار را به راه انداخته‌اند تا آقای لاریجانی رئیس جمهور شود.

شورای وحدت نمی‌تواند وحدت یکپارچه ایجاد کند، اما...

وی همچنین ن در پاسخ به اینکه آیا شورای وحدت می‌تواند وحدت و اختلافات را حل کند، گفت: اینکه بتواند وحدت را برقرار کنند و همه را یکپارچه کند مسلما تمام تلاش بر این اساس است اما اینکه این امر محقق شود طبیعی است که در هر انتخاباتی یک اکثریتی بر اساس وحدت حرکت می‌کنند و عده‌ای هم خود را جدا می‌کنند. بنابراین اینکه این نوع اختلاف را می‌تواند رفع کند باید بگویم نه؛ بلکه کلان را به وحدت می‌رساند اما عناصری هم هستند که همواره احساس تکلیف می‌کنند و حق آنها هم هست و نمی‌توان گفت کاندیدا نشوند.