بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ایران را مسئول انفجار در یک کشتی تحت مالکیت اسرائیل در دریای عمان دانست. او اما به این سوال که آیا اسرائیل این حمله را تلافی می کند یا نه پاسخی نداد.

جمعه هفته گذشته خبر وقوع انفجار در یک کشتی باری رژیم صهیونیستی به نام «ام وی هلیوس ری» که متعلق به شرکت کشتیرانی «ری» واقع در تل‌آویو است از سوی رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها،   کشتی «هلیوس ری» که از بندر دمام عربستان سعودی عازم سنگاپور بوده روز پنج شنبه ۷ اسفندماه (۲۵ فوریه) ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی در دریای عمان دچار انفجار شده و حفره‌هایی در دو طرف کشتی ایجاد شده است. «رامی اونگار» مالک اسراییلی این کشتی چند ساعت پس از انتشار خبر انفجار در مصاحبه با رادیو «کان» رژیم صهیونیستی گفت: «آسیب کشتی از دو حفره با قطر یک متر و نیم تشکیل شده اما برای ما هنوز روشن نیست که این حفره‌ها در اثر انفجار یک موشک ایجاد شده یا یک مین که به بدنه کشتی وصل بوده است.»

روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به صورت صریح انفجار کشتی این رژیم را به ایران منتسب و در اظهاراتی تهدیدآمیز اعلام کرد که به این اقدام واکنش نشان می‌دهد. نتانیاهو به رادیو کان گفت که اینکه عملیات از سوی ایران بود، واضح است. او اما درباره اینکه آیا اسرائیل در پی تلافی این حمله است یا نه، اظهارات قبلی خود درباره پیشگیری این کشور از توسعه ظرفیت هسته‌ای ایران را تکرار کرد و افزود: «ما در سراسر منطقه در حال ضربه زدن به ایران هستیم.» رادیو کان اعلام کرد این مصاحبه روز یکشنبه ضبط شده است، یعنی قبل از اینکه سوریه، اسرائیل را به حملات موشکی به جنوب دمشق متهم کند. اسرائیل این حمله را تایید نکرده است اما پیشتر اعلام کرده بود اقدامات نظامی مستمری را علیه استفرار ایران در سوریه یا تحویل تسلیحات آغاز خواهد کرد. ایران تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه دیروز درباره این ادعای نتانیاهو در نشست خبری خود اظهار کرد: نه تنها این اتهام‌زنی توسط رژیم اشغالگر قدس را قویا رد می‌کنیم، بلکه تمامی اقدامات این رژیم در حوزه امنیتی ایران را رصد می‌کنیم و پاسخ خود را در جای خودش خواهیم داد.

سعید خطیب‌زاده با بیان اینکه رژیم اشغالگر مبنای تمامی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌هاست و این فرافکنی‌ها کاملا خط روشنی را دارد، افزود: خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیتی بلافصل ماست و اجازه نخواهیم داد با این اظهارات هراس افکنی کنند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به یک بیماری ذهنی مبتلاست. این رژیم می‌داند در حوزه امنیتی، پاسخ ما دقیق و محکم بوده است.