جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، گفته با حمله هوایی بامداد جمعه به سوریه بنا داشته به ایران بگوید: «اعمال شما بدون پاسخ نخواهد ماند. حواس‌تان را جمع کنید.» وی گفته است که هدف از این این حمله ارسال پیام هشدار بوده است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جریان یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره هدف از حمله بامداد جمعه آمریکا در سوریه، گفت: ما باید هم به آن حملات و هم به تهدید مستمری که بسیار مشخص بود، واکنش نشان می‌دادیم.

وی افزود: به همین دلیل ما این اقدام متمرکز و متناسب را انجام دادیم؛ اقدامی که در تضعیف برخی از توانایی‌های آن گروه شبه‌نظامی در اجرای حملات جدید موثر بود و این موضوع را به ویژه برای ایران، بسیار روشن کرد که آنها نمی‌توانند با مصونیت علیه مردم، شرکا، و منافع ما عمل کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من فکر می‌کنم آن پیام به روشنی دریافت شده است.

همچنین جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی مشابه گفت: هدف از این حملات در سوریه، تضعیف توانایی شبه نظامیان برای شروع حملات جدید و ارسال این پیام است که ما از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد. وی تاکید کرد: اهداف حملات در سوریه با دقت انتخاب شده است.

در حالی که برخی سیاستمداران در آمریکا از لزوم پاسخگویی بایدن به کنگره درباره این حمله که بدون مجوز کنگره صورت گرفته، سخن می‎گویند، کربی تصریح کرد: این حملات دفاعی بود و عزم ما را برای محافظت از نیروهای خود و متحدانمان تأیید می‌کند. تصمیم بایدن برای انجام حمله در چارچوب اختیارات قانون اساسی وی بود و مغایر با قوانین بین‌المللی نیست.