معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه تجمع روز گذشته گذر مرزی شمسر سراوان گفت: با هدف توجه به معیشت مرزنشینان، گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان ایجاد شده اما سوخت‌برانی که مبادرت به انتقال غیرقانونی سوخت می‌کنند در آن سوی مرز تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، محمدهادی مرعشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند، افزود: بیش از دو ساعت مذاکره انجام شده تا در چهارچوب قواعد از این گذر عبور کنند، ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی می‌شود و هجوم شدت پیدا می‌کند که جمعیت با شکست درب‌های گذر مرزی وارد می‌شوند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده کرده و به سمت پاسگاه شمسر ایران حمله می‌کنند و یک دستگاه موتور سیکلت از ماموران مرزبانی را آتش می‌زنند و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه حریم پاسگاه محترم است و مرزبانی اجازه ندارد به کسی اجازه ورود بدهد، ادامه داد: در نهایت با هجوم جمعیت، ماموران تیراندازی می‌کنند و تعدادی مجروح می‌شوند؛ جمعیت متفرق می‌شود، مجروحان به بیمارستان منتقل می‌شوند و در مجموع موضوع در حال بررسی قرار دارد.

مرعشی گفت: در ادامه ماجرا فضای مجازی این موضوع را به دست گرفته و مردم را برای تجمع تحریک می‌کنند که باعث می‌شود در حالی که موضوع تا ساعت ۱۰ کنترل شده بود، دوباره عده‌ای به سمت فرمانداری هجوم آورده، شیشه‌ها را شکسته و متفرق شوند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای تامین معیشت مردم به سوخت‌بران اجازه دادیم که بدون مخدوش کردن پلاک با سرعت قانونی در چهارچوب مناسب کار را انجام دهند، اما اگر قرار بر قانون‌گریزی باشد قطعا همان حداقل‌های ایجاد شده هم ممنوع خواهد شد.

این مسئول افزود: در حال حاضر به دنبال تیراندازی‌ها و درگیری‌های صورت گرفته، دو نفر کشته و ۶ نفر زخمی داریم. وی گفت: گروهک‌های ضد انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند.  در عین حال، روز گذشته برخی از رسانه‌های پاکستانی با انتشار تصاویری از کشته شدن 10 نفر از سوخت‌بران بلوچ ایران خبر دادند. ثناالله بلوچ، نماینده مجلس ایالتی پاکستان و عضو سابق مجلس سنای این کشور نیز در توئیتی با محکوم کردن کشتن مردم بلوچ در مناطق مرزی، از دولت ایران خواست تا در این زمینه تحقیق صورت گیرد و «عاملان مرگ ۱۲ جوان» مجازات شوند.