سخنگوی قوه قضاییه گفت: تحقیقات پرونده جانباختگان هواپیمایی اوکراینی تکمیل شده و تا پایان دی ماه رسیدگی می‌شود.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری دیروز خود در این رابطه افزود: پیش از این هم جلسات متعددی با خانواده‌های جانباختگان داشتیم و گزارشات سانحه و شبیه‌سازی این سانحه در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده همدستان روح‌الله زم از جمله شیرین نجفی گفت: در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان پرونده حکم صادر شده و این افراد به حبس ۲ تا ۱۰ سال محکوم شدند و این خانم هم که نامبرده شد، دستگیر شده و در همین پرونده محکومیت دارد اما چون این حکم در مرحله تجدید نظرخواهی است و به قطعیت نرسیده و از بیان جزئیات معذورم.

اسماعیلی ادامه داد: در مورد نفر دیگری هم در این پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته دیگر دادگاه برگزار می شود و فرایند رسیدگی به سایر اتهامات افراد دیگر هم ادامه دارد. سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از نشست خبری خود تبرئه مامور پالایشگاه مربوط به پرونده «دختر آبادانی»

را تکذیب کرد.

احتمال فساد در «قورباغه»

وی در پاسخ به پرسشی درباره برخورد قوه قضائیه با شرط‌بندی و قمار گفت: در رابطه با پدیده مجرمانه شرط‌بندی و قمار اقدامات خوبی از ناحیه دستگاه قضا انجام شده است. افراد شناسایی شده به سه گروه تقسیم شدند و برای برخی‌ها پیامک‌های هشدار ارسال شده است. در مورد گروه دوم که فعالیت بیشتری داشته و فعالیت مجرمانه داشتند و سودی هم کسب کردند، حساب‌های آنان شناسایی و توقیف شده است. برای گروه دیگر که سردمداران و سرشبکه‌ها بودند، پرونده تشکیل شده و برای رسیدگی به این پرونده‌ها شعبه ویژه‌ای اختصاص یافته است. سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخی اتهامات و مسائل مطروحه در توزیع سریال «قورباغه» در شبکه نمایش خانگی گفت: درباره این سریال و محتوای آن تاکنون از سوی همکاران ما اظهارنظری نشده و فارغ از اینکه این سریال در شبکه خانگی یا جای دیگری می‌خواهد پخش شود، ابهامی در منشا مالی تامین‌کننده اعتبارات این فیلم به وجود آمده بود. اسماعیلی افزود: اقدام و تدابیری اتخاذ شد تا جلوی تضییع حقوق این موضوع گرفته شود و اگر فساد مالی بود جلوی تضییع اموال گرفته شود و با اخذ تامین و تدابیر حفظ حقوق مالی صورت پذیرد.