سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان مقابل مجلس و زمان آزادی آنها، گفت: از بازداشت‌شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به مواجهه مردم با گرانی کالاهای اساسی و ارزاق عمومی گفت: کنترل قیمت بر عهده دولت است که وظیفه دارند ارزاق عمومی را تأمین کنند و در قیمت‌گذاری اقلام و کالاها، نظارت بر قیمت‌گذاری، برخورد با گران‌فروشان از طریق دولت و سازمان تعزیرات حکومتی باید دست به دست هم داده شود و به نحو شایسته از حقوق مردم دفاع شود. قوه قضائیه هم هر جا نیاز به کمک باشد به کمک دادستانی‌ها و نیروهای انتظامی کمک خواهد کرد. مانند موردی که دادستانی به حوزه گوشت و سایر ارزاق به عنوان کمک به دولت و سازمان تعزیرات ورود کرد.

جلب و ممنوع‌الخروجی مهناز افشار صحت ندارد

اسماعیلی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که اخیراً یک سلبریتی در توییتش محتویاتی درباره قتل طلبه همدانی داشته آیا قوه قضائیه به آن ورود کرده است؟ گفت: حکم جلب و ممنوع الخروجی صحت ندارد و آنچه که عنوان شده احضار بود نه جلب. تاکنون حکم جلبی صادری نشده و به دلیل اینکه شخص در خارج از کشور است هنوز احضار هم اجرا نشده است.

سن افراد اعدام شده در شیراز بیشتر از ۱۷ سال بود

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اعدام دو نوجوان در شیراز و اینکه آیا افراد یاد شده واقعاً ۱۷ ساله بوده‌اند، گفت: اتهامات آنها سنگین و شامل سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و جنایت‌های خشن و متعدد بوده است. سن آنها نیز بیش از میزان اعلامی بوده، اوضاع و احوال نیز حکایت از این دارد که ارتکاب این قبیل جرایم از افراد نوجوان ساخته نیست.

ارسال پیامک بدحجابی، اقل وظایف ناجا است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پیامک‌های ارسالی برای بد حجابان گفت: عدم رعایت موازین شرعی جرم است و این موضوع در اماکن عمومی جرم مشهود است و تکلیف نیروی انتظامی در رابطه با جرایم مشهود آشکار است. آنچه که پیامک داده شده که شما رعایت موازین را نکردید، اقل وظایف ناجا است و اگر بیشتر از این هم باشد از آن حمایت می‌کنیم.