دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از پیشنهاد صدور کارتهای شناسایی کارگران برای دریافت بسته های حمایت غذایی خبر داد و گفت: با استفاده از این کارت‌ها کارگران می‌توانند از تمام فروشگاه‌ها و تعاونی های مصرف کارگری در سراسر کشور، سبدکالای خود را دریافت کنند. هادی ابویی درباره توزیع بسته‌های حمایتی به کارگران که در مرحله بعد از بازنشستگان قرار دارند گفت:در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ بسته‌های غذایی به کارت‌های حقوقشان واریز شد تا امکان خرید داشته باشند، ولی درباره کارگران هنوز به سازوکار مشخصی نرسیده‌ایم و معلوم نیست وجه بسته‌های حمایتی به حساب حقوق کارگران واریز می‌شود یا به حساب یارانه سرپرستان خانوار؟ وی افزود: طبیعتا واریز نقدی به حساب کارگران  سازوکاری می‌خواهد که باید در کمیته‌ای در وزارت کار مورد بررسی قرار گیرد و این مساله هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مذاکره با اتحادیه امکان برای توزیع بسته حمایت غذایی به کارگران نیز گفت: قرار است مذاکراتی برای تامین اقلام کارگران شاغل حقوق بگیر از طریق «امکان» انجام شود. در حال حاضر زیرساخت سامانه و سیستم POS اتحادیه امکان آماده است و به محض مشخص شدن نحوه واریز وجه بسته‌های حمایتی، فروشگاه‌های امکان آمادگی عرضه کالا و اقلام موردنظر را دارند. 

ابوی در پاسخ به این پرسش که با توجه به واریز وجه بسته‌های حمایتی به حسابهای بازنشستگان تامین اجتماعی، تهیه و تامین اقلام و کالاهای اساسی از چه خواهد بود؟ گفت: در بسیاری از شهرها از جمله مشهد و تبریز، تعاونی‌های بازنشستگان وجود دارد و علاوه بر آن تعاونی مصرف کارگری هم هستند که بازنشستگان می‌توانند به آنها مراجعه کنند؛ ‌ در تعاونی‌های امکان هم از مدتها قبل دستگاه‌های کارت‌خوان فعال بوده و بازنشستگان می‌توانند برای خرید اقلام و مایحتاج مورد نیاز خود به تعاونی های امکان مراجعه کرده و خریدشان را انجام دهند.