حذف سه دهک از یارانه‌بگیران توسط استانداران

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در همایش روز ملی حمل و نقل از حذف سه دهک از یارانه‌بگیران توسط استانداری‌ها در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم، استانداری‌ها، یارانه ۳ دهک را حذف و منابع حاصل از آن را با کمک مردم و شهرداری‌ها در جهت توسعه حمل و نقل تولید و معیشت افراد بی‌بضاعت استفاده کنند.

    


داماد رییس‌جمهوری استعفا کرد

طبق شنیده‌ها کامبیز مهدی‌زاده، داماد رییس جمهوری که ماجرای انتصابش به سمت معاونت وزیر صمت و ریاست سازمان زمین شناسی در روزهای اخیر حاشیه‌ساز شده است، استعفا کرد. او در نامه استعفای خود خطاب به رضا رحمانی، وزیر صمت نوشته است: «از اینکه اینجانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراه تان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم. اجازه می خواهم از خدمت تان مرخص شوم و به فعالیت های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی ام ادامه دهم.»

    


احمد خاتمی: 

به دامادها گفته‌ام مسئولیت کارهایتان با خودتان است

آیت الله سید احمد خاتمی با نوشتن نامه‌ای به حضور دامادش (سید حسین میرخلیلی) در سازمان برنامه و بودجه واکنش نشان داد. وی در این نامه نوشته است: در آغاز زندگی مشترک دخترانم با دامادها گفته‌ام همه مسئولیت کارهایتان با خودتان است. هیچگاه برای هیچیک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته و ندارم ونخواهم داشت چون رانت خواری را منکر می‌دانم. از حساسیت جامعه اسلامی بر این امور سپاسگزارم و امیدوارم این روش ادامه یابد. در این عرصه هم باید تقوی، محور باشد از تجسس و عیب‌جوئی پرهیز گردد.

    


واکنش به انتصاب داماد روحانی و تاسف برای فراکسیون امید

قاسم میرزایی نیکو، نماینده اصلاح طلب مجلس درباره انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر صنعت گفت: نمی‌گوییم منسوبین درجه یک افراد کار نکنند و سمت نگیرند اما همه جا یک سلسله مراتبی دارد؛ اینکه بدون هیچ ‌معیاری سمتی بگیرند، برای هیچ کس قابل قبول نیست چه راستی‌ها و چه چپی‌ها.‌ به هر حال، در وضعیت و شرایط خاص کشور و مشکلاتی که مردم دارند، با شنیدن این ‌نکات، هیچ چیزی جز سرخوردگی و ناامیدی به آنها دست نمی‌دهد.‌متاسفم که فراکسیون امید به عنوان فراکسیون نه به عنوان افراد، هیچ موضعی نمی‌گیرد و هیچ حرفی نمی‌‌زند.‌

    


کنایه یک عضو شورای نگهبان به همکارانش؟

محسن اسماعیلی، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان در همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری با تاکید بر لزوم مقدس‌ شمردن قانون، گفت: «معنایی ندارد که استفاده از فلان شبکه ممنوع باشد، اما همه ما در آن فعالیت داشته باشیم. چه‌طور در این شرایط انتظار دارید که مردم به مصوبات ما عمل کنند، در حالی که شب نشده خودمان مصوبات را نقض می‌کنیم. اگر قانون خوب است برای همه خوب بوده و اگر بد است برای همه بد است.» این اظهارات وی در حالی است که همکار او عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از کاربران فعال توئیتر است و یکی دیگر از حقوقدانان این شورا نیز به تازگی در این شبکه حساب‌ کاربری راه‌ انداخته است. 

    


در جست ‌وجوی لیبرالیسمی‌که در آن به همه خوش بگذرد

مصطفی هاشمی‌طبا، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به تسنیم گفت: تیم اقتصادی دولت شامل طیفی از افراد می‌شود که در حدود خود آقای روحانی می‌اندیشند و جامعه‌ای را می‌خواهند که هم به خودشان و هم به مردم خوش بگذرد. به دنبال  لیبرالیسم کاذب یا همان نوع بد لیبرالیسم هستند. غایت هدف آنها  این است که سیاست خارجی کشور تغییر کند. درحالی که اگر سیاست‌ خارجی نیز  دچار تغییر شود بازهم مشکلات کشور حل نخواهد شد. ما باید برای رونق تولید و ایجاد ثروت همه نیروهای انسانی فعال در کشور را بسیج کنیم تا بتوانیم هم کشور را اداره کنیم.