رئیس‌‌جمهوری با تاکید بر اینکه توهین به پیامبر (ص) توهین به همه انبیا (ع) و ارزش‌های انسانی و زیر پا گذاشتن اخلاق است، خاطرنشان کرد: اروپا و فرانسه اگر راست می‌گویند که به دنبال حاکم شدن صلح، صفا و برادری در جامعه بشری هستند، از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند.

حسن روحانی صبح دیروز در جلسه هیات دولت با اشاره به جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رهبر انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه بر وحدت و انسجام اجتماعی تاکید کردند. ما در شرایط عادی نیستیم و حتی اگر در شرایط عادی بودیم و تحریم و کرونا هم نبود و مردم هیچ مشکلی نداشتند باز هم برای توسعه و پیشرفت جامعه به برادری نیاز داشتند.

روحانی در ادامه عنوان کرد: بی تردید در میان همه کسانی که در صحنه هستند چه در دولت و چه در قوای مقننه و قضائیه کسی نیست که بگوید من معصوم هستم و خطا ندارم و کار و عمل من قابل نقد نیست. مشورت با نخبگان و نیز دانشگاهیان و اهل نظر از افتخارات ماست و باید با هم شور کنیم و صدای هم را بشنویم. همه ما باید دلمان صاف و پاک باشد و گوش شنوا داشته باشیم. البته که نقد لازم است اما خیلی مهم است که نقد برای چه باشد.

وی افزود: از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که ما را یاری کند و اولین یاری تصویب لوایح ماست. ما ۶۷ لایحه مهم تقدیم مجلس کردیم و بزرگترین کمک آنها به ما به عنوان قوه مقننه تصویب قوانین است تا برای رفع مشکلات مردم با هم هم فکری کنیم. تاکید می‌کنم که گاهی برای خیر رساندن به مردم اگر همه جوانب مد نظر قرار نگیرد ممکن است از طرف دیگری برای مردم مشکل ایجاد شود.

رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: ما هفته قبل و دیروز بحث های مهمی در ستاد اقتصادی دولت برای حل کردن برخی مشکلات داشتیم. اقتصاد ما عمدتا نفتی بود و ۵۰ درصد بودجه به نفت متکی بود اما امروز اتکای ما به نفت ۱۰ درصد است و خیلی با گذشته متفاوت است. یکی از مشکلات ما این است که در مسیر عبور از اقتصاد نفتی به غیر نفتی هستیم و تحریم و کرونا هم وجود دارد که کار ما را سخت کرده که باید  با تدبیر پیش برویم.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: بعضی ها با گفتار خود مردم را متزلزل نکنند قرار ما این است که بخش بزرگ کالاهای اساسی پارسال و امسال با ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) وارد شود و این اصل ادامه دارد. متاسفانه یک نفر حرفی می زند و موجی در جامعه ایجاد می کند و گرانی های بی جهت و احتکار به وجود می آید. تامین کالاهای اساسی تا پایان امسال اینگونه که گفتم خواهد بود و بیش از هشت میلیارد که ۶.۲ میلیارد آن تامین شده وارد شده یا در حال ورود است و بقیه هم وارد می شوند.

وی اضافه کرد: حرف زدن از اینکه تامین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهد بود به معنی ایجاد سود بادآورده برای عده ای خاص است و بهتر است بعضی ها سخن گفتن را به آنها که مسئول هستند واگذار کنند که در دولت در بخش ارز بانک مرکزی، در بخش کالاها وزارت صمت، در بخش بودجه رئیس سازمان برنامه و بودجه و در دولت سخنگوی دولت این وظایف را بر عهده دارد و مردم هم باید بر این مبانی زندگی خود را برنامه ریزی کنند.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ما می دانیم و برایمان مشهود و ملموس است که مردم در سختی هستند. خیلی روشن است که وقتی ۵۰ میلیارد دلار درآمد از نفت بوده و دیگر نیست به مردم فشار می آید. ما در جنگ اقتصادی هستیم و معلوم است که در این جنگ زخمی هم خواهیم داشت و زندگی مردم با مشکل مواجه می شود اما همه تلاش ما کمتر کردن مشکلات مردم است.

روحانی تاکید کرد: من مطمئنم که این مسیر را هم با سربلندی و پیروزی به پایان می بریم و آمریکایی‌ها نمی‌توانند این وضعیت را ادامه دهند. این نفس های آخر تحریم‌های آمریکاست که به تحریم نفری و موردی رسیده است و البته ناچارند از این مسیر غلط دست بردارند. دولت هم همه توان خود را برای برداشتن تحریم‌ها در چارچوب اصول نظام  دنبال می کند.