حوادث ناشی از کار در خوزستان کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از کاهش حوادث ناشی از کار به ویژه حوادث منجر به فوت در این استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد. سیدنور محمدپور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۸درصدی حوادث ناشی از کار به ویژه حوادث منجر به فوت بودیم. وی گفت: در سال ۹۷ سیاست این اداره کل براساس ضوابط قانونی برای ارتقای ایمنی در کارگاه‌ها، الزام کارفرمایان به استقرار مسئول ایمنی صلاحیت‌دار و آشنا به ریسک‌های خطر در اولویت بازرسی کار بوده و تلاش این اداره کل استقرار مسئول ایمنی در کلیه کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر تا پایان سال ۹۸ خواهد بود که این مهم با همکاری کلیه کارفرمایان و دستگاه‌ها حاصل می‌شود.

    

تجمع دوباره فرهنگیان مقابل سازمان برنامه و بودجه

روز یکشنبه (6 مرداد) بازنشستگان فرهنگی 97 مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. آنها که روز شنبه نیز در همین مکان حاضر شده بودند، خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت خود هستند و می‌گویند: تاخیر در پرداخت مطالبات بازنشستگان، زندگی آنها را با دشواری مواجه می‌کند. به گزارش ایلنا، همزمان با این تجمع، معاون سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حاضر شده و توضیحاتی ارائه داده است. بازنشستگان می‌گویند: نباید بار کمبود بودجه دولت بر دوش بازنشستگان بیفتد، آن‌هم معلمان بازنشسته که 30 سال کار تعلیم تربیت دانش‌آموزان مملکت را برعهده داشته‌اند. آنها معتقدند هر روز تاخیر، قدرت خرید مطالبات را کاهش می‌دهد و بازنشسته از این لحاظ متضرر می‌شود.

    

شورای بازنشستگان کشور:

بیکاری، ضریب پشتیبانی صندوق‌ها را کاهش داده است

یک نهاد صنفی به نام شورای بازنشستگان کشور، در اطلاعیه‌ای به دلایل کاهش ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی پرداخته است. به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است: «کاهش نرخ پشتیبانی ناشی از بحران میلیونی بیکاری‌ست که صندوق‌های بازنشستگی مستقیما از این بحران اقتصادی - سیاسی جامعه تاثیر پذیرفته و نسبت پشتیبانی صندوق‌ها را کاهش می‌دهد. نرخ پشتیبانی استاندارد، در حقیقت کمینه درآمد و حداقل موجودی قابل اطمینان برای ادامه کار صندوق‌هاست تا از عهده هزینه‌هایش برآید اما این همه ماجرا نیست چرا که بنیه و قدرت اصلی صندوق‌ها گردش‌های مالی و درآمدزایی آنهاست که مجموعه‌ای از موسسات، کارخانجات و فعالیت‌ها را زیر پوشش دارند. در ایران و در شرایط عدم شفافیت و بی‌قدرتی و بی‌تشکلی بازنشستگان، امکانات، سرمایه‌ها و ظرفیت‌های این صندوق‌ها در مسیر باندبازی و رانت‌خواری افراد و قدرت‌های با نفوذ قرار گرفته‌اند. این منابع سرمایه‌ای در حقیقت تحت عنوان خصوصی‌سازی‌ها، بذل و بخشش و تاراج عمومی را رقم زده و توان صندوق‌ها را ضعیف و ضعیف‌تر و دچار بحران کرده‌اند. به این تعرض‌ها، باید برداشت‌های بی‌محابای دولت‌ها از صندوق‌ها را اضافه کرد.

    

فرماندار قزوین خبر داد:

تلاش برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه شیرآلات سیمگون

فرماندار شهرستان قزوین از رفع مشکلات کارخانه سیمگون و کارگران آن خبر داد و گفت: حفظ تولید و اشتغال از برنامه‌های مهم این فرمانداری است. به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری قزوین، محمد شفیعی گفت: در کارخانه شیرآلات سیمگون ۱۰۰ کارگر مشغول کارند. پرونده تعطیلی این واحد تولیدی چندی پیش به دلیل اختلافات درون مدیریتی تشکیل شد و مورد بررسی کارشناسان فرمانداری قرار گرفت. وی با بیان اینکه اینکه کارخانه سیمگون در آستانه تعطیلی قرار داشت و امنیت شغلی ۱۰۰ کارگر آن به خطر افتاده بود، افزود: در بازدیدی که مسئولان استان از این واحد تولیدی داشتند و با توجه به اهتمام دستگاه‌های نظارتی و قضایی تاکنون چندین نشست برای حل مشکلات این کارخانه برگزار شده است.