رئیس‌جمهور گفت: تهدیدهای فضای مجازی باید در بستر شبکه ملی اطلاعات به حداقل ممکن برسد و راه کوتاه‌تر و موثرتری جز این وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،‌ حسن روحانی عصر دیروز در جلسه شورای عالی فضای مجازی،  فناوری را بخش مهمی از سبک زندگی جامعه دانست و بر لزوم کاربست روش‌های علمی، ایجابی و نتیجه بخش برای مصونیت کشور و جامعه از تهدیدهای فضای مجازی، تأکید کرد. 

وی با اشاره به لزوم نگاه جامع، علمی و نتیجه‌بخش برای مدیریت فضای مجازی، تاکید کرد: فناوری‌های نوین ارتباطی قادرند تحرک فراوانی در خدمت امن‌تر و ارزان‌تر به مردم، اشتغال، رونق تولید و شفافیت در بازار ایفا کنند.

روحانی افزود: انفعال، چه در بهره‌گیری از فرصت‌ها و چه در مقابله با تهدیدهای فضای مجازی؛ و همچنین نادیده گرفتن فرصت‌های فناوری‌های ارتباطی و خدماتی که به مردم می‌دهند، بخاطر نگرانی از تهدیدهای آن نتیجه بخش نیست.

در این جلسه نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور مورد بررسی قرار گرفت و خطوط اجرایی آن به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.

بررسی مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی 

دیروز همچنین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا برگزار و مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی بررسی شد.

در این جلسه که به ریاست حسن روحانی برگزار شد؛ رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از روندها و آخرین شاخص‌های اقتصادی کشور ارائه کرد.

براساس این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه از اردیبهشت ماه 1398 به طور ماهانه کاهنده بوده که نشانگر تخلیه شوک تورمی است.

سران قوا سازوکارهای پیشنهادی برای حفظ این روند و حفاظت هر چه بیشتر نیازهای اقتصادی خانوارها از نوسانات هیجانی بازار را تصویب کردند.

در این جلسه مشکلات و چالش‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی در چارچوب اختیارات قانونی براساس موضوع ماده 39 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بررسی و اصلاحات لازم مورد تأکید اعضا قرار گرفت.