رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تصریح کرد: درباره اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده می‌شود، هر اتفاقی که بیفتد بر اساس چارچوبی است که ما خدمت رهبری نوشتیم و بر اساس محور و دستورات ایشان از اعتبارات این صندوق استفاده می‌شود .

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتشار مطلبی مبنی بر تخصیص اعتبارات کرونایی به یکی از دانشگاه‌های کشور به دلیل عضویت فرزند رئیس جمهوری در هیأت علمی این دانشگاه اظهار کرد: همانطور که سخنگوی دولت نیز توضیح دادند، سازمان برنامه و بودجه به بسیاری از دانشگاه‌هایی که نیازمند هستند، کمک کردند و این روند هم ادامه دارد؛ حال ممکن است عده‌ای دنبال آن باشند تا بگردند و در هر دانشگاه افرادی را پیدا کنند و بگویند که بودجه دولت به خاطر این افراد به آن دانشگاه دادند.

وی با تاکید بر اینکه به جز دانشگاه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر نیز کمک‌هایی شده است، گفت: بر اساس محور و دستورات مقام معظم رهبری از اعتبارات این صندوق استفاده می‌شود؛ مگر می‌شود هر کسی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؟

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: من درباره عضویت فرزند آقای روحانی در هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرس‌وجو کردم و به من گفتند که اصلا چنین چیزی نیست؛ در واقع کسی که نشسته این سناریو را طراحی کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته که از مسئولین در این باره بپرسند در حالی که دختر آقای رئیس جمهوری اصلا در هیأت علمی آن دانشگاه عضویت ندارد.

گفتنی است هفته گذشته برخی رسانه‌ها درباره کمک 120 میلیارد تومانی به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملیکی نوشتند که تخصیص این کمک به دستور روحانی و با امضای نوبخت از محل بودجه یک میلیارد یورویی (صندوق توسعه ملی) برای مقابله با کرونا است. این ادعا در حالی مطرح می‌شد که نامه مذکور حدود سه ماه قبل لغو شده بود.

با این حال بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگویی خواستار شفاف‌سازی این موضوع شد که آیا این هزینه‌کرد نسبتاً عجیب با ماجرای عضویت خانم مریم روحانی دختر رییس جمهور در این دانشگاه نسبتی دارد یا خیر؟

اظهارات واعظی پاسخی به این شائبه بود.