نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد رئیس محوری رئیس مجلس با کمال تاسف بدتر شده و رویه رئیس مجلس دهم را رئیس فعلی با شدت بیشتر دنبال می‌کند. محمود احمدی‌بیغش در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به طرح اصلاح ساختار مجلس، افزود: این طرح پیش از آغاز این مجلس مطرح بود اما مسائلی دست به دست هم داد که این طرح فراموش و خاموش شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ده‌ها پیامک و تلفن روزانه از مردم دریافت می‌کنیم که خواستار در دستور کار قرار دادن سوالات و استیضاح‌ها هستند ولی این اتفاق نمی‌افتد برای مثال چندی است که استیضاح وزیر کشور را دنبال می کنیم ولی پیگیری نمی‌شود.

برخی نمایندگان تحقیق و تفحص‌ها را تسویه حساب شخصی می‌دانند

احمدی‌بیغش خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص‌ها در این چند سال نشان داده که هیچ سودی برای مردم ندارد؛ بعضی‌ها آن را وسیله تسویه حساب‌های شخصی خود با آن مجموعه قرار می‌دهند و این موضوع فقط هزینه روی دوش مردم و مجلس می‌گذارد و هیچ خیری برای مردم ندارد. نماینده شازند در مجلس یازدهم تاکید کرد: در مجلس دهم، بیش از ۳۰۰ تحقیق و تفحص با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی انجام شده که در کمال تاسف فقط دو تحقیق و تفحص به قوه قضاییه ارسال شده که چیزی از آن بیرون نیامد. وی اظهار داشت: همه این تحقیق و تفحص‌ها انگیزه خدایی و کمک به مردم ندارد البته برخی از آنها نیز واقعا اجتناب‌ناپذیر هستند. رییس مجلس باید از جایگاه نماینده و مجلس دفاع کند ولی رییس مجلس فعلی در این وادی‌ها نیست و نماینده وقتی وزارتخانه‌ای توجه نمی‌کند ناچار می‌شود به سراغ تحقیق و تفحص رود. احمدی بیغش یادآور شد: در نطقی که دو ماه پیش داشتم پیشنهاد کردم سازمان ملی نظارت تشکیل شود. این سازمان می‌تواند در همه امور کشور مواردی که به سلامت، امنیت و معیشت مردم سرو کار دارد مثلا در گمرک، سازمان غذا و دارو، شهرداری‌ها، املاک تملیکی حتی آموزش و وضع کنکورها نظارت کند.