تصویری در فضای مجازی درباره خرید یکجای ۱۵۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا توسط بهداری مجلس شورای اسلامی منتشر شده که انتقادات زیادی را برانگیخته است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «‌اختصاص اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به مجلس فقط نشانگر توخالی بودن شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم نیست؛ بلکه نشانه‌ای از فاصله‌ نهادینه‌ شده‌ حاکمیت از مردم است. محموله‌ قرص‌های فاوپیراویر را هم محرمانه از چین وارد و عمده‌اش را صرف درمان مقامات و از ما بهتران کردند.»  آسیه باکری، فرزند شهید باکری نیز کاربر دیگری بود که در حساب توئیتری خود نوشت: «جا داره باز یادی کنم از این نامه! وقتی اعلام می کنید واکسن کم هست اولویت بندی می کنید که چه کسانی اول واکسن بزنن، لیست را دوباره تعریف کنید: کودکان زیر۶سال، زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری های قلبی و خودایمنی و مسئولین!»

شهلا میرگلوبیات، مدیر کل سلامت مجلس اما در پاسخ به این واکنش‌ها گفت: تخصیص واکسن آنفلوآنزا به داروخانه وابسته به مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی مطابق روال سال‌های گذشته صورت گرفته است که با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و لزوم پیش‌بینی لازم جهت این امر، تعداد ۱۵۰۰ واکسن از سوی سازمان غذا و دارو به داروخانه مجلس شورای اسلامی تخصیص داده شده است. او در نهایت خبر داد که به دلیل شرایط خاصی که امسال وجود دارد، این ۱۵۰۰ واکسن به سازمان غذا و دارو برای استفاده دیگر مراکز درمانی بازگردانده شد. علی‌رغم اعلام این خبر، واکنش‌های منفی به این اتفاق همچنان ادامه دارد.  حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این ارتباط گفت: ابتدا باید ۲.۵ میلیون واکسنی که قرار بود به زنان باردار و بیماران خاص داده شود توسط داروخانه‌ها بین آن‌ها توزیع می‌شد بعد به مجلس می‌دادند، آن هم در شرایطی که از ۱۶ میلیون واکسن درخواستی تنها کمتر از ۲ میلیون داریم؛ بنابراین عجله‌ای نبود که در این شرایط سهمیه واکسن مجلس داده شود.

او تاکید کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم که یک عده از این مجلس خوششان نمی‌آید و علیه آن فضاسازی می‌کنند بنابراین در این مقطع زمانی و با وجود این شرایط موافق دریافت واکسن آنفلوانزا توسط مجلس نبودم.