مشاور رهبر انقلاب گفت: هیج نگرانی‌ای از بابت نزدیکی رژیم صهیونیستی به منطقه خودمان نداریم چراکه سیستم دفاع ما به گونه‌ای طراحی شده که اگر بخواهند لحظه‌ای به امنیت ما تجاوز کنند، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد و به متجاوز درسی می‌دهیم که از یاد نبرند.

علی‌اکبر ولایتی در نشست خبری دیروز خود افزود: صهیونیست‌ها در برابر جنبش جهاد اسلامی، حماس و حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه شکست خوردند و مجموعه مقاومت قطعاً جلوی اقدامات اخیر آنان خواهند ایستاد و جرات تجاوز به حریم ایران را نخواهند داشت‌.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره عادی‌‌سازی روابط کشورهای عربی منطقه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پس از اقدام نادرست و بسیار خطرناک دو کشور عرب منطقه در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی که به دستور آمریکا بود، موج مخالفت نسبت به این دو کشور در سراسر جهان اسلام برخواست. وی در نشست خبری خود اظهار کرد: مجمع جهانی بیداری اسلامی عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، در همین راستا به فضل الهی و مشورت و هم اندیشی با افراد دلسوز، اندیشمند و بزرگان جهان اسلام، سیزدهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ با حضور اندیشمندان جهان اسلام از ۵۰ کشور دنیا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

ولایتی ادامه داد: در عراق آمریکایی‌ها در حال خارج شدن هستند، در لبنان اقدامات مخرب برخی کشورها، ملت ایستادگی کرده ودولت جدید بدون هیچگونه مشکلی مصمم است کار را پیش ببرد و بدون تردید اقدامات اخیر برخی کشورهای مرتجع عرب با رژیمصهیونیستی و آمریکا به نتیجه نخواهد رسید، بیش از گذشته رسوا و پشیمان می‌شوند و عقب‌نشینی می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام بدانند کشورهای مرتجع منطقه چه از موضع خود عقب‌نشینی کنند و چه نکنند، رژیم صهیونیستی جایی در بین ملت‌های جهان نخواهد داشت. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: هرکشوری که رژیم صهونیستی را به رسمیت بشناسد، منافع مسلمانان جهان اسلام را نادیده گرفته است و کار انفعالی صهیونیستی‌ها در مقابل پیروزهای جبهه مقاومت بدون اثر است و در استراتژی جبهه مقاومت هم تغییری ایجاد نخواهد کرد و محکم ایستادگی می‌کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به عادی‌سازی برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، برخی‌ها نگران امنیت جمهوری اسلامی هستند که نادرست است و به آن‌ها می‌گوییم که نگران نباشند چرا که ارتش، سپاه، ناجا، حافظان امنیت ایران ومدافعان حرم از مرزهای ایران  اسلامی محکم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان حفاظت می کنند و هیچ کشوری جرات ندارد به امنیتجمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند. ولایتی خاطرنشان کرد: برخی حکومت‌های اسلامی برخلاف منافع مسلمانان اقدام به کاری کرده‌اند که به ضرر فلسطین و مسلمانان است و با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، روی اشغال فلسطین صحه گذاشته‌اند؛ کشورهای بحرین و امارات منفعت دنیای اسلام را در نظر نمی‌گیرند و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران که پیشتاز جبهه مقاومت هستیم، از ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم.