سخنگوی دولت با بیان اینکه «انتخاب رئیس، هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها مسائلی است که باید بر اساس سازوکارهای مجلس صورت می گیرد، گفت: دولت هیچ گونه دخالت، دیدگاه و نظری در سازوکارهای مجلس برای انتخاب ارکان آن ندارد.به گزارش ایرنا، علی ربیعی با تاکید بر لزوم رعایت اصل تفکیک قوا و عدم مداخله قوا در امور یکدیگر، اظهارداشت: روی مرزهای همپوشانی ایستادن و دخالت کردن آفتی است که با آن روبه رو هستیم، ولی ما به تفکیک و در کنار آن به هم‌افزایی قوا اعتقاد داریم.

دولت هر کمکی که مجلس بخواهد،  انجام می‌دهد

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت هر کمکی را که مجلس بخواهد، انجام می دهد، افزود: آمادگی داریم در جلسات اولیه توجیهی از آخرین وضعیت کشور با مجلس مشارکت کنیم و آخرین وضعیت کشور را برای ایجاد یک آمادگی ذهنی برای نمایندگان دوره یازدهم انجام دهیم زیرا غالب نمایندگان مجلس یازدهم، دور اول حضور آنها در مجلس است. ربیعی افزود: دولت همچنین آمادگی دارد که فهرستی از مهمترین مسایل کشور چه مسایلی که در کوتاه مدت و چه مسایلی را که باید در میان مدت و درازمدت به آن پرداخته شود، تا به عنوان کار مشترک با مجلس تعریف شود، به مجلس ارائه کند. سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه عقب راندن تحریم‌ها مسئله بسیار جدی است، گفت: تحریم از موضوعاتی است که مقابله با آن نیاز به اجماع، درک مشترک و همکاری بین دولت و مجلس دارد. دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری به شیوع ویروس کرونا و آثار آن در کشور اشاره کرد و گفت: بحث کرونا و آسیبی که این ویروس به اقتصاد، زندگی، مسایل اجتماعی و فرهنگی مردم و جامعه ما زده به درک مشترک و برنامه ریزی مشترک نیاز دارد.

مجلس باید در مبارزه با فساد به دولت کمک کند

سخنگوی دولت گفت: بحث عدالت و فقرزدایی در قوانین و کار اجرایی، همچنین امنیت ملی، امنیت جامعه و امنیت روانی جامعه و به خصوص فسادزدایی از جمله مسایل دیگری است که مجلس یازدهم باید از نظر حقوقی به دولت کمک کند که دولت بتواند از نظر اجرایی آن را دنبال کند. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با بیان اینکه با فساد باید به طور ساختاری مقابله کنیم، افزود: مقابله سیاست‌زده و مبتنی بر افشاگری، مقابله بنیادی با فساد نیست. فساد دیرینه است و رفع آن نیازمند اصلاح ساختارها است که این هم به عنوان یکی از موضوعات اصلی می‌تواند به طور جدی کار مشترک بین دولت و مجلس آینده باشد.