رئیس‌جمهوری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران نه سلاح‌های خود را کنار می‌گذارد و نه از توانمندی‌های خود می‌کاهد،‌ بلکه روز به روز بر قدرت خود خواهیم افزود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حسن روحانی، صبح شنبه در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته‌ «دفاع مقدس» و رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سی و هشتمین دفاع مقدس، اظهار کرد: حادثه‌ای که بعد از ظهر 31 شهریور ماه سال 59 رخ داد، از جهات مختلف حائز اهمیت بود. ازجمله اهمیت‌های این حادثه آن بود که جمهوری اسلامی ایران آغازگر این جنگ نبود.

رئیس جمهوری ادامه‌ داد: با وجود همه جنایات جنگی و  تجاوز صدامیان در جهان و هیچ سازمان بین‌المللی و تمام غرب در برابر این تجاوز ایستادگی نکردند و این درس مهمی برای ما است؛ تاریخ دفاع هشت ساله ما، تاریخ گذشته نیست،‌ بلکه سرمشق و آینده راه ما است؛ این تاریخ زنده است و برای همیشه نیز زنده باقی خواهد ماند و مصباح هدایت و چراغ هدایت ما است.

وی اظهار کرد: البته که در جنگ تحمیلی مردم ما آزار و رنج دیدند و مشکلاتی برای آنها ایجاد و شهدایی داده‌ایم، اما مردم ما از هدف خود باز نایستادند و دشمن را شکست دادند. امروز نیز عین آن حادثه تکرار خواهد شد و ما نخواهیم گذاشت که آمریکایی‌ها ملت ما بزرگ ما را به زانو در بیاورند. بی تردید در این مسیر مشکلاتی برای ما به وجود آمده است و خواهد آمد، اما ما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد. مردم می‌توانند به آینده خود و تدبیر نظامیان و راهنمایی، هدایت و راهبری رهبری و تلاش دولتیان مطمئن باشند. اگر همه در کنار هم  و با هم باشیم راحت‌تر ، دقیق‌تر و کم هزینه تر از گذشته از این ماجرا عبور خواهیم کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رئیس جمهوری در ادامه‌ صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم ارتقای توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌گویند که ما از سلاح‌های دفاعی خود دست برداریم و برای بازگشت به بر جام موشک‌ها خود را کنار بگذاریم و به تعبیر آنها در امور منطقه مداخله‌ای نداشته باشیم، اما جمهوری اسلامی ایران نه سلاح های خود را کنار می‌گذارد و نه از توانمندی‌های خود می کاهد ،‌ بلکه روز به روز بر قدرت خود خواهیم افزود. وی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: این که شما از موشک‌های ما عصبانی هستید، معنای آن این است که تاثیرگذارترین سلاح ما امروز موشک ما است؛ با هر کش و قوس ما امروز قدر موشک‌های خود را بیش از گذشته می دانیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: شما می‌گوید که ما در منطقه حضور نداشته باشیم؟ شما از هزاران کیلومتر آن طرف تر در منطقه ما چه می‌کنید؟ ما همواره حافظ امنیت خلیج فارس، اقیانوس هند و باب المندب بوده‌ایم و امروز کشتی‌های ما امنیت این مناطق را تامین می‌کند. امروز ملت ایران در قلب مردم عراق، سوریه و لبنان  و یمن جای دارند، اما شما در کجا قرار دارید؟