رئیس‌جمهوری با بیان این که مردم ایران قدردان تلاش‌ها و فداکاری‌های پرسنل بهداشت و درمان کشور هستند، تاکید کرد: دولت با همه توان در کنار پرسنل خدوم بخش بهداشت و درمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی  در نشستی با رئیس، مدیران و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) تهران که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، با توضیحات کارشناسی و فنی مسوولان این مجتمع درمانی در جریان چگونگی و روند ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این مرکز قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری همچنین در گفت‌وگو با مسئولان بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) از جمله متخصص کنترل عفونت بیمارستان، معاون درمان، معاون آموزش و پژوهش و معاون پشتیبانی بیمارستان و مدیر پرستاری این مرکز، در خصوص کمبودها و مشکلات پیش‌روی آنان در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم با آنان گفت‌وگو کرد.

روحانی با قدردانی از تلاش‌ها و فداکاری‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان و سایر مراکز درمانی در سراسر کشور گفت: تلاش‌ها و خدمات خستگی‌ناپذیر پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور در این ایام بسیار ارزشمند است.

وی افزود: بیمارستان امام خمینیجزو بیمارستان‌های حائز اهمیت و افتخارآفرین کشور است و در این ایام که مردم با مشکلاتی مواجه شده‌اند مسئولیت بزرگی را در ارائه خدمات درمانی به مردم برعهده دارد.

روحانی گفت: مطمئنا مردم ایران قدردان تلاش‌ها و فداکاری‌های پرسنل بهداشت و درمان کشور در این مقطع حساس هستند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آرامش نسبی که امروز در کشور به‌رغم شیوع ویروس کرونا وجود دارد به خاطر اعتماد مردم به بخش درمان و بهداشت است، گفت: اگر افتخارآفرینان کشور در بخش بهداشت و درمان اینطور به میدان نمی‌آمدند امروز شاهد اضطرابی چند برابری میان مردم بودیم.

روحانی تصریح کرد: امروز خوشبختانه یک آرامش نسبی در جامعه وجود دارد چرا که مردم می‌دانند اگر خدای ناکرده دچار این بیماری و ویروس شوند کادر درمانی و پزشکان و پرستاران فداکار در کنار آنها هستند.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: دولت با همه توان و امکاناتی که در اختیار دارد برای تامین تجهیزات و امکانات و نیز حمایت و پشتیبانی از پرسنل خدوم بخش بهداشت و درمان انجام وظیفه می‌کند.

روحانی با اشاره به اینکه همه مردم باید به دور از حساسیت‌های بی‌دلیل، مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند، گفت: این مردم هستند که باید بیشتر به خودشان کمک کنند و در این راه مسئولان بخش بهداشت و درمان باید راه و مسیر را به مردم نشان دهند تا بتوانیم از این مقطع سخت عبور کنیم.

رئیس‌جمهوری گفت: برابر همه پزشکان، پرستاران و پرسنل و کادر خدوم بهداشت و درمان کشور تواضع دارم.

 پزشکان، پرستاران و کادر درمانی فداکاری بزرگی از خودشان نشان دادند

رئیس‌جمهوری همچنین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و فداکاری بسیار بزرگی از خودشان نشان دادند.

روحانی تصریح کرد: آن‌ها با کمترین استراحت و با همه توان در صحنه هستند. از همه این عزیزان تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.