امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد و سربازان تنها در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه‌های سراسر کشور، برای ادامه تحصیل از خدمت سربازی ترخیص می شوند.

سردار رحمان علیدوست پیرامون ابهامات مطرح شده در خصوص ادامه تحصیل سربازان حین خدمت، اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در سایت‌های خبری درباره ادامه تحصیل سربازان حین خدمت فقط در خصوص مهارت‌آموزی سربازان در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای است.

    

پیشنهاد ۳ ساله شدن آموزش زبان انگلیسی در مدارس

سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان فارسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه معمولاً در روش‌ها و رویکردهای مختلف، آموزش زبان انگلیسی سه جلسه در هفته دنبال می‌شود گفت: اگر شورای عالی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند که کل ۵۰۰ ساعت زبان انگلیسی را در سه سال متوسطه اول فشرده کنیم و هفته‌ای سه جلسه آموزش زبان داشته باشیم دانش‌آموز بازدهی بیشتری خواهد داشت.

معصومه نجفی پازوکی پیرامون حلقه‌های مفقوده زبان‌آموزی در نظام آموزشی گفت: اگر زبان‌آموزی را به‌عنوان برنامه درسی در نظر بگیریم باید به مؤلفه‌های آن توجه کنیم که یکی از این مؤلفه‌ها، رویکردهای یادگیری است؛ در این باره رویکرد آوایی و رویکرد کل‌نگر مطرح است، در رویکرد دوم سخن از واقعیت زبان به میان می‌آید اما رویکرد آوایی ۴۰ سال قبل در دنیا زیرسوال رفت و تاریخ انقضای آن فرا رسید.

    

لزوم ورود رشته مهندسی حریق در دفترچه کنکور

جانشین معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران بر ضرورت لزوم تدریس رشته مهندسی حریق در دانشگاه‌ها خبر داد.

کامران عبدولی به ایسنا گفت: طبق برنامه هر ساله این همایش تحت عنوان ایمنی و آتش‌نشانی برگزار خواهد شد که البته تاریخ برگزاری آن نسبت به سال گذشته چند روز تغییر کرده است. این همایش از روز یازدهم تا سیزدهم اسفندماه در سالن‌های هتل المپیک ادامه خواهد داشت.

    

۳۰ هزار پرنده آبزی و کنار آبزی در استان تهران سرشماری شد

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست استان تهران از پایان برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد کتال محسنی با اشاره به اینکه هرساله سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در یک برنامه هماهنگ و با راهبری اداره نظارت بر امور حیات وحش استان با همکاری کارشناسان پرنده‌شناس همگام با کل کشور انجام می‌شود، افزود: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری بلندمدت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر، به‌عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و روند تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این برنامه سرشماری در فاصله زمانی ۲۱ دی  تا ۸ بهمن و با ابزار تلسکوپ و دوربین‌های چشمی برای دستیابی به حداکثر اهداف پیش‌بینی شده در ۸ سایت مهم استان انجام شد، تصریح کرد: این ۸ سایت شامل دریاچه سد لتیان و رودخانه حفاظت شده جاجرود، قسمت‌هایی از پهنه‌های استخر پرورش ماهی عشق آباد و آبگیر فصلی قنبرآباد، دریاچه سد ماملو در مجموعه حفاظتی جاجرود، بند علیخان و آبگیرهای منطقه حفاظت شده کویر، دریاچه خلیج فارس چیتگر، دریاچه سد فشافویه و بخشی از رودخانه شور بود.