معاون استانداری تهران خبر داد

اعلام منبع یا منابع بوی نامطبوع تهران؛ امروز

معاون عمرانی استانداری تهران از اعلام منبع یا منابع اصلی انتشار بوی نامطبوع تهران در جلسه امروز خبر داد. محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تاکنون دو جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در باره بوی نامطبوع تهران برگزار شده است و امروز در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران، جمع‌بندی نهایی آن صورت گرفته و نتایج اعلام خواهد شد. بنابراین گزارش،‌ دیروز دو بوی نامطبوع متفاوت به طور همزمان در تهران استشمام شد.

    

کاهش سهم اعتیاد تزریقی در ابتلا به ایدز

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کاهش سهم اعتیاد تزریقی در ابتلای به ایدز از ۷۵درصد در دهه‌های گذشته به ۳۱درصد رسیده است. به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی درخصوص وضعیت ورود مواد مخدر به کشور بیان کرد: طی سه دهه گذشته بیش از ۳۳۰۰کیلومتر موانع مختلف فیزیکی و الکترونیکی به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور و ترانزیت آن احداث شد، ۵۰هزار باند و گروه منهدم و بیش از ۱۰۰هزار خودرو قاچاقچیان توقیف و همچنین ۱۲هزار تن مواد مخدر طی سه دهه گذشته کشف و ضبط شده است.

    

با30 درصد کاهش مراجعه به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته؛

مردم به درمان خانگی روی آورده‌اند

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت در مورد میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی گفت: آمار مراجعان به نظام خدمات درمانی کشور، نسبت به سال گذشته قریب به ۳۰ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایلنا، کوروش فرزین تأکید کرد: مردم برای مشکلات عادی به پزشک مراجعه نمی‌کنند، نه به این بخاطر که پوشش بیمه‌ای وجود ندارد، بلکه به این دلیل که همه چیز گران‌تر شده است. او ادامه ‌داد: اگر کسی با ۷۰۰هزار تومان امور خود را می‌گذراند، امروز باید آن را صرف خورد و خوراک خود کند، حتی برخی نمی‌توانند پوشاک خود را تامین کنند. بر این اساس، اگر افراد با بیماری‌های جدی دست به گریبان نباشند، به پزشک مراجعه نخواهند کرد. با افزایش گرانی‌ها مردم کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند.