زور مجلس به تجمیع بیمه‌ها نرسید

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس گفت: طبق قانون بیمه‌های سلامت باید تجمیع یا صندوق‌های آنها یکسان شوند اما زورمان به اجرای این قانون نرسید. به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون اضافه کرد: می‌دانیم که منابع نظام سلامت محدود است و سازمان بیمه سلامت ۶هزارمیلیارد تومان کسر بودجه دارد اما خدمات باید عادلانه به مردم داده شود و باید جلوی هزینه‌های اضافه را بگیریم. تاجگردون اظهار کرد: اینکه ۶۰درصد هزینه‌های سلامت از جیب مردم و ۴۰درصد از منابع دولتی باشد، ناعادلانه بود؛ حالا وضعیت بهتر شده اما باید طبق قانون سهم مردم به ۲۵درصد کاهش یابد.  رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس اضافه کرد: رتبه نظام سلامت ایران در بین ۱۹۰کشور دنیا ۹۰ است؛ این رتبه خوبی است اما مطلوب نیست. او ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در تامین منابع و نسبت‌های تعرفه‌های پزشکی مشکل دارند و بین منابع و مصارف آنها فاصله وجود دارد. بیمه‌ها هم با مشکلات جدید منابع مواجه هستند. بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمه‌ها نیز تعارض وجود دارد. مجلس و وزارت‌بهداشت هم درگیر این مسائل هستند. مسائلی که باعث شد یک وزیر کارآمد از دولت جدا شود و دکتر نمکی که از مدیران باسابقه است، بیاید اما این مشکلات با جابه‌جایی حل نمی‌شود.  تاجگردون افزود: طرح تحول سلامت اشکالاتی داشت اما مقصر وزارت بهداشت نبود. مجلس باید بیشتر نظارت می‌کرد تا بودجه‌ها بهتر هزینه شود.

    

ساخت لباس «قفس عنکبوتی» برای درمان بیماران حرکتی

طراح و تولیدکننده لباس فضایی و قفس عنکبوتی (اسپایدر کیج) اظهار کرد: طراحی و تولید این دو وسیله برای درمان و توانبخشی مبتلایان به فلج مغزی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، نادر علیرضالو با بیان اینکه ایران بعد از کشورهای روسیه، امریکا، لهستان و برزیل توانسته است این دو دستگاه و وسیله را طراحی و تولید کند، گفت: این دو دستگاه نقش مکمل را داشته و سه کار اصلی شامل تقویت عضلات ضعیف و تحلیل رفته، اصلاح راستای بدن و حس عمقی را انجام می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: کودک دچار فلج مغزی با استفاده از لباس فضایی توانایی ایستادن و ایجاد خط تعادل را کسب می‌کند؛ ضمن اینکه کودکان می توانند از ۶ماهگی تا ۶سالگی از این دو دستگاه استفاده کنند و در افراد دیگر دچار فلج مغزی نیز قابل استفاده است.