سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در مشهد برگزار نخواهد شد

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، امسال به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و معظم‌له به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.

    

روحانی به استانداران قم، گیلان و مازندران تاکید کرد؛

پیش‌بینی دقیق وضعیت استان‌ها در تعطیلات عید

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استانداران استان‌های قم، گیلان و مازندران ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت این استان‌ها از نظر مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان، بر ضرورت اجرای جدی، دقیق و همراه با قاطعیت کلیه پروتکل‌ها و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد. وی به این استانداران دستور داد که پیش‌بینی‌های لازم  در مورد وضعیت استان خود در ایام عید را به صورت دقیق انجام داده و درصورت لزوم از ورزشگاه‌ها و اماکن مسقف به عنوان نقاهتگاه برای بیماران استفاده کنند.

    

رئیس ستاد انتخابات کشور:

احتمال برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در شهریور

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با مهر درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس، گفت: اگر شرایط کنترل کرونا به سمت مدیریت و عادی‌سازی باشد، انتخابات در همان زمان اعلامی یعنی ۲۹ فروردین سال آینده و در ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، اما اگر وزارت بهداشت به ما بگوید که به صلاح نیست، ما در یک ماه آینده با شورای نگهبان مکاتبه خواهیم کرد و روی زمان برگزاری توافق می‌کنیم. وی افزود: یکی از زمان‌هایی که ما پیشنهاد خواهیم کرد شهریور ماه است.

    

وزیر خارجه انگلیس:

نمی‌توانیم شاهد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشیم

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العربیه، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگویی اختصاصی با این شکبه درباره کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ما می‌خواهیم از اهرم دیپلماسی استفاده کنیم و شاهد این باشیم که ایران به پایبندی به تعهداتش بازگردد اما اگر ایران به گونه‌ای معین از اصول قوانین بین‌المللی یا توافقی که انجام داده است[توافق هسته‌ای] پیروی نکند، آن کشور را مسئول خواهیم دانست. او افزود: اروپایی‌ها و آمریکای شمالی پیام روشنی در این باره دارند: ما نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند.

    

ادعای عربستان:

ایران عامل شیوع کروناست!

به گزارش ایلنا به نقل از واس، عربستان سعودی بار دیگر ایران را متهم به اشاعه کرونا کرد. شورای وزرای سعودی مدعی شد: «ایران شرایط ورود شهروندان عربستانی را فراهم کرده و بدون مهر کردن گذرنامه‌هایشان آنان را می‌پذیرد و این موضوع برای سلامت افراد بسیار خطرناک است. این چنین اقداماتی از سوی ایران، تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با کرونا را با مشکل مواجه کرده است‌. در واقع ایران عامل شیوع کرونا است.»

    

سفارت ایران در امارات:

امارات مجوز پرواز تا اول فروردین ۹۹ به ایران را صادر کرد

سفارت ایران در امارات متحده عربی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «با همکاری وزارت خارجه امارات عربی متحده و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی این سفارتخانه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جهات ذیربط، سازمان هواپیمایی کشور امارات مجوز پرواز تا تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۹ (۲۰ مارس ۲۰۲۰) به ایران را صادر کرده است.» گفتنی است، با شیوع بیماری کرونا، هواپیمایی امارات تمامی پروازهای خود به مقصد و یا از مبدا ایران را به مدت یک هفته لغو کرد.