ارتش خیابان‌های قم را ضدعفونی می‌کند

سرتیپ علی جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش خبر داد: در پی درخواست استانداری قم مبنی بر ضدعفونی کردن اماکن شهری این شهر، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و خودروهای ضدعفونی‌کننده، خیابان‌ها و معابر شهر مقدس قم را از صبح روز پنجشنبه (15 اسفند) ضدعفونی خواهد کرد. وی افزود: با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا از هفته گذشته در تمامی استان‌ها عملیات ضدعفونی کردن معابر شهرها را شروع کرده است.

    

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

۱۱ حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه پیدا کردند

اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۱۱ حوزه انتخابیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم راه پیدا کردند، گفت: دور دوم انتخابات ۲۹ فروردین‌ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود که تبلیغات آن نیز از بامداد ۲۱ فروردین شروع و ساعت ۸ صبح ۲۸ فروردین به اتمام می‌رسد. اسماعیلی همچنین با اشاره به فوت منتخب مردم آستانه اشرفیه و ضرورت تکرار انتخابات در این حوزه گفت که این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

    

وزیر خارجه پاکستان:

در نگرانی‌های برادرم ظریف درباره مسلمانان هند شریکم

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در پیامی توییتری از اظهارات دو روز پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در محکومیت خشونت علیه مسلمانان هند، گفت: «کاملا در نگرانی‌های بردارم محمدجواد ظریف درباره امنیت و رفاه مسلمانان هندی که با خشونت گروه اوباش از «RSSجناح راست سیاسی هند» مواجه هستند، شریک هستم. جامعه هند در گیرودار خشونتی سخت است. کشتار بدخواهانه و سازمان‌یافته مسلمانان توسط آن‌ها غیر انسانی بوده و برای تمام منطقه خطرناک است.»

    

برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا؛

قزاقستان مرزهای آبی با ایران را بست

به گزارش ایسنا، قزاقستان که دو روز پیش تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، از منع ورود مسافران ایرانی به فرودگاه این کشور از تاریخ پنجم مارس ۲۰۲۰ خبر داده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین گزارشی که رویترز به نقل از دولت این کشور منتشر شده است، دیروز چهارشنبه اعلام کرده که به منظور مقابله با انتقال و انتشار بیشتر ویروس خطرناک و کشنده کرونا، بندرگاه و ورودی‌های خود در دریای خزر (Aktau) و (Kuryk) را نیز به روی کشتی‌هایی که از مبدأ ایران و جمهوری آذربایجان حرکت کرده‌اند، خواهد بست.