رییس قوه قضاییه به دادستان‎ها دستور داد به هیچ عنوان به محتکران و اخلالگران در نظام عرضه کالاهای پزشکی رحم نکنند و با آن‌ها برخورد عبرت‎آموز داشته باشند تا همه بدانند دستگاه قضایی سلامت و امنیت مردم را با هیچ چیزی معامله نمی‎کند.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با دسته‎بندی جریانات و گروه‎هایی که دنبال سوءاستفاده از وضعیت به وجود آمده هستند، اظهار داشت: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسئله گذشت. همان‎طور که در دوران جنگ تحمیلی که مردم فرزندان خود را برای مقابله با دشمن به جبهه می‎فرستادند، عده‎ای کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار می‎کردند، الآن هم عده‎ای با زندگی مردم سوداگری می‎کنند.

دستگیری 20 محتکر

وی با تأکید بر لزوم برخورد مسئولان ذیربط با این مساله تأکید کرد: خوشبختانه دادستانی تهران بیش از 20 نفر از محتکران کالاهای پزشکی را دستگیر و انبارهای آنها را کشف کرده و تحویل وزارت بهداشت نموده است که امیدواریم به سرعت در بازار توزیع شود.

وی با اشاره به افزایش 5 تا 10 برابر تولید کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم و تاکید بر نظارت در این حوزه متذکر شد: باید معلوم شود ماسکی که تولید می‎شود، چگونه توزیع می‎شود و از مرحله تولید تا توزیع در داروخانه‎ها چه فرایندی را طی می‎کند تا به دست مردم می‎رسد تا سودجویان فرصت سوداگری پیدا نکنند. وی همچنین با تاکید بر تأمین کالاهای اساسی مردم در آستانه عید نوروز، گفت: گزارش‌های خوبی از بازار نمی‎رسد و باز هم تأکید می‎کنم نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها امری ضروری است و دستگاه‎های مسئول باید وارد میدان شوند و هرجا نیاز باشد، دستگاه قضایی هم کمک می‎کند تا مردم روزهای پایانی سال را با آرامش بگذرانند. رئیس دستگاه قضا در ادامه درباره سلامت زندانیان اظهار کرد: هر ساله در آستانه سال نو به زندانیان مرخصی اعطا می شد اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده، زودتر از موعد بخشنامه‎ای صادر کردیم تا زندانیان بیشتری بتوانند از این مرخصی بهره‎مند شوند که تا امروز هزاران نفر از آنها مشمول این مرخصی شده‎اند.